دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41489
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل صمت بوشهر:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور افزایش تولید و اشتغال خبر داد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 27 فروردین 1403 - 17:17

۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد

به گزارش صدای استان، مهدی صفوی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سال گذشته ۷۰ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور تعیین ۵۳۲ مصوبه به منظور رفع مشکلات و توسعه بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات کارگروه تسهیل عنوان کرد: از تعداد ۵۳۲ مصوبه ابلاغ شده، تا کنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در اداره کل صمت استان، به طور مستمر نسبت به پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان با استفاده از قوانین و مقررات جاری در جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات مربوطه سرمایه گذاران بنگاه‌های اقتصادی اقدام کرده است.

پیگیری ۵۰۰ پرونده بنگاه‌های اقتصادی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ پرونده بنگاه اقتصادی دارای مشکل در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مورد بررسی دقیق کارشناسی و تصمیم گیری لازم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دستور کارهای مطرح شده بنگاه‌های اقتصادی در حوزه‌های صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و غیره بوده است.

مدیر کل صمت استان بوشهر با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های تولیدی از طریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل به صورت مستمر تصریح کرد: هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم مانند تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی و غیره از جمله موضوعات مورد بحث و تصمیم گیری در نشست‌های مذکور بوده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا