دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41385
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر گفت: با توجه به این‌که قیمت هر کیلوگرم گندم در شهر بوشهر ۲۸ هزار تومان است، بنابراین میزان زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آن‌ها گندم است ۸۴ هزار تومان محاسبه می‌شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 21 فروردین 1403 - 18:03

نعمت الله رکنیبه‌گزارش صدای استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سید نعمت‌اله رکنی بیان کرد: یکی از اعمال واجب در روز عید سعید فطر دادن زکات فطره است که مقدار آن سه کیلوگرم گندم، برنج یا خرما و یا محاسبه پول آن است.

 

وی با اشاره به تعیین مبلغ فطریه در شهر بوشهر، افزود: با توجه به این‌که قیمت هر کیلوگرم گندم در شهر بوشهر ۲۸ هزار تومان است، بنابراین میزان زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آنها گندم است ۸۴ هزار تومان محاسبه می‌شود.

 

مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر اضافه کرد: میزان فطریه در دیگر شهر‌های استان با توجه به اختلاف قیمت گندم متفاوت است و دفاتر ائمه جمعه نرخ آن را اعلام می‌کنند.

وی یادآور شد: وقت پرداخت زکات فطره تا قبل از ظهر روز عید فطر است، ولی کسانی که نماز عید می‌خوانند باید قبل ازخواندن نماز آن را پرداخت کنند.

 

حجت‌الاسلام رکنی اظهار کرد: میزان کفاره روزه غیر عمد بر اساس اعلام دفتر رهبر معظم انقلاب و مراجع روزی ۱۶ هزار تومان و کفاره روزه عمد ۹۶۰ هزار تومان است.

مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر گفت: نماز روز عید سعید فطر در شهر بوشهر ساعت ۷ صبح به امامت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مصلی جمعه اقامه و در سایر شهرستان‌ها نیز نماز در مکان‌های برگزاری نماز جمعه برگزار می‌شود.


برچسب ها: #بوشهر #زکات
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا