دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41372
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به تخصیص ۵۳۳ میلیارد ریال اعتبار ملی جهت طرح احداث شبکه فاضلاب مرکز استان، گفت: پیشرفت فیزیکی طرح احداث شبکه فاضلاب شهر بوشهر به ۶۳ درصد رسید.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 20 فروردین 1403 - 12:09

به گزارش صدای استان، ابوالحسن عالی در نشست تجلیل از مدیرعامل بانک ملت استان بوشهر به عنوان بانک پیشتاز در اجرا پروژه شبکه فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر اظهار کرد: طرح اجرا شبکه جمع آوری، ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال اصلی فاضلاب منطقه جنوب شرقی شهر بوشهر(تنگک ها) در سال ۱۴۰۲ آغاز شده که اکنون پیشرفت فیزیکی پروژه حدود هفت درصدی دارد.

وی اظهار کرد: اعتبار مصوب این طرح در سال ۱۴۰۲، یکهزار و ۷۶ میلیارد ریال بوده که تا پایان سال ۵۳۳ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: احداث شبکه فاضلاب در محلات شمالی شهر بوشهر در مرحله پایانی قرار داشته و اکنون عمده حجم کار در محلات جنوبی قرار دارد.

عالی ادامه داد: عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب مناطق جنوبی بوشهر در مجموع با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در شهریور سال گذشته عملیاتی شده مدت زمان اجرا آن ۲ سال است.

وی گفت: طول شبکه فاز نخست طرح فاضلاب مناطق جنوبی شهر بوشهر ۹۰ کیلومتر و دارای سه باب ایستگاه پمپاژ است که اعتبار آن نیز از محل منابع عمومی، تهاتر نفت و ماده ۵۶ تامین خواهد شد.

عالی اضافه کرد: تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات اعتباری ماده ۵۶ بانک ملت به پیمانکار جهت اجرای شبکه وخط انتقال فاضلاب مناطق جنوبی شهر در آذرماه سال پیش در حضور استاندار استان بوشهر به امضا رسیده بود، پس از دریافت مجوزهای لازم از وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی امروز قرار داد آن به تایید طرفین رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: ورود بانک ملت به تامین اعتبار این پروژه ارزشمند که با رویکرد جبران بخشی از عقب ماندگی های محلات جنوبی شهر بوشهر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

عالی عنوان کرد: هدف اصلی از احداث این طرح دفع صحیح و بهداشتی فاضلاب مناطق جنوبی بوشهر به عنوان یکی از مطالبات دیرینه ساکنان این محلات است.

وی افزود: در دولت سیزدهم به احداث شبکه فاضلاب شهرهای ساحلی توجهی ویژه ای شده و این مهم در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم بخوبی در مسیر تحقق قرار دارد.

در این نشست عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به پاس همکاری و مساعدت بانک ملت در اجرا پروژه فاضلاب محلات جنوبی از مسلم مختاری مدیرعامل این بانک در استان تجلیل کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا