دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41370
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مسعود نصوری گفت: ساختمان اصلی رآکتور هسته‌ای واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر در دست ساخت است و تا پایان سال ۱۴۰۲ از تزار منفی ۹ به تراز صفر رسانده شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 20 فروردین 1403 - 12:08

مسعود نصوری

به‌گزارش صدای استان؛ در آستانه ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای، مجری نیروگاه‌های هسته‌ای دوم و سوم بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: واحد‌های دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای هر یک با ظرفیت تولید هزار و ۵۷ مگاوات برق پاک در بوشهر در دست ساخت است.

مسعود نصوری افزود: برای اجرای واحد دوم، ۴ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ۲ میلیون مترمکعب خاک‌ریزی شد؛ همچنین برای به‌سازی و تحکیم بستر ۴۷ هزار شمع به‌عمق ۱۸ متر و با قطر ۱.۶۰ متر کوبیده شد و این کار در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید.

او اضافه کرد: با این کارها، ساختمان اصلی رآکتور (واکنشگاه هسته‌ای) واحد دوم از تراز منفی ۹ به سطح صفر رسید و برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۱۴۰۳ به تراز ۱۴.۴۰ رسانده شود.

نصوری بیان کرد: این روز‌ها دیواره‌های محفظه داخلی ساختمان رآکتور در دست ساخت است. هم‌زمان ساختمان‌های رآکتور جانبی و توربین نیز در دست ساخت هستند.

مجری نیروگاه‌های هسته‌ای دوم و سوم آمار داد که بیش از ۳ هزار نفر نیروی ایرانی در این کارگاه بزرگ ملی زیر نظر ۱۰ شرکت بخش خصوصی مشغول به‌کار هستند.

نصوری ادامه داد: مجموع قرارداد سازمان انرژی اتمی با این ۱۰ شرکت، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو است که این میزان تا پایان سال با افزایش ۵ میلیون یورویی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو خواهد رسید.

او گفت: ساختمان اصلی و جانبی رآکتور و ساختمان توربین واحد سوم نیروگاه هسته‌ای نیز در دست ساخت است.

مجری نیروگاه‌های هسته‌ای دوم و سوم بیان کرد: بهره‌برداری این دو نیروگاه هسته‌ای، صرفه‌جویی ۳۶ میلیون بشکه نفت خام و پیشگیری از ۲۰ میلیون تن آلاینده‌های زیست‌محیطی را در پی خواهد داشت.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا