شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41199
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تکمیل پروژه‌های رفع تنش آبی در ۳ شهرستان بوشهر، دشتستان و جم این استان نیازمند ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 21 اسفند 1402 - 17:26

به گزارش  صدای استان ، ابوالحسن عالی در نشست رصد و پایش طرح‌های اضطراری برای رفع تنش آبی تابستان پیش‌رو که به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد با اشاره به مشکلات تأمین آب در شهرهای مختلف استان اظهار داشت: شهرها و روستاهای ۱۰ شهرستان استان بوشهر با تنش آبی مواجه است، ولی در این بین ۳ شهرستان یادشده دارای تنش آبی بیشتری هستند که برای رفع این مشکل مطالعات مؤثر و مطلوبی انجام شده است.

وی با اشاره به طراحی ۱۷ پروژه برای مقابله با تنش کم آبی در استان بوشهر بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها برای رفع تنش آبی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و جم اجرا ۱۷ پروژه پیش‌بینی شده که تحقق این پروژه‌ها به پایداری توزیع آب در شهرستان‌های هدف و عبور موفق از پیک مصرف تابستان پیش‌رو کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر حفر و کف‌شکنی چاه، برداشت آب از کانال سد شهید رئیسعلی دلواری و دالکی، احداث مخزن، خطوط انتقال، اصلاح و نوسازی شبکه توزیع و همچنین تأسیسات پیش تصفیه و انتقال آب را از جمله طرح‌های مورد نظر در عرصه مقابله با تنش آبی دانست.

عالی با بیان اینکه اجرا پروژه‌های رفع تنش آبی در استان بوشهر نیازمند اعتبارات لازم است تکمیل پروژه‌های رفع تنش آبی در ۳ شهرستان بوشهر، دشتستان و جم این استان نیازمند ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار است. با تخصیص اعتبار پروژه‌های تنش آبی، پایداری آبرسانی و مدیریت تأمین و توزیع آب شرب در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و جم به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تسریع روند اجرایی شدن طرح‌های آبرسانی و تولید آب در استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم به حوزه تأمین آب شرب استان بوشهر نگاهی ویژه معطوف شده که تداوم این نگاه حمایتی نویدبخش تأمین آب شرب پایدار در شهرها و روستاهای استان است.

عالی از تکمیل و افتتاح برخی طرح‌های آبرسانی قبل از فصل گرما در استان خبر داد و یادآور شد: در راستای رفع تنش آبی اکنون شماری پروژه در مناطق مختلف استان بوشهر در دست احداث است که با تمهیدات اندیشیده شده روند اجرا آنها سرعت قابل قبولی دارد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا