چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41183
تعداد نظرات: ۰
رئیس پلیس استان بوشهر:

رئیس پلیس استان بوشهر:در نه ماهه سال جاری پلیس فتا استان بوشهر در ارزیابی رتبه دوم و در چند فصل متوالی رتبه برتر ۱۴۰۲ را کسب کردند . وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین جرم در حوزه سایبری، کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز اینترنتی بوده است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 20 اسفند 1402 - 18:31

به گزارش « صدای استان»؛ سرتیپ حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال و سال گذشته میزان سرقت از طلافروشی‌ها و بانک‌ها در استان بوشهر صفر بوده که این دستاورد به‌دلیل همکاری رؤسای بانک‌ها و طلافروشان با حفظ موارد ایمنی و هماهنگی پلیس بوده است.

 

گروگانگیری و جرائم امنیتی به صفر رسیده

وی با بیان اینکه میزان گروگانگیری، جرائم امنیتی و سرقت‌های تحت‌پوشش منفی بوده است، افزود: استان بوشهر با یک فقره، آخرین رتبه شرارت را در کشور دارد، همچنین در سرقت مسلحانه استان یازدهم کشور هستیم. این مقام مسؤول میزان کشف قتل را ۱۰۰ درصد عنوان و اضافه کرد: در سال جاری ۴۶۵ نفر از خریداران اموال مسروقه در سطح استان دستگیر و بیش از ۸۰ باند سرقت در استان شناسایی و منهدم شدند.

سوسنی از شناسایی و دستگیری ۱۸۶ نفر محکوم تحت تعقیب در جرائم سرقت، جعل و کلاهبرداری خبر داد و گفت: در حوزه مخفیگاه‌های ارز دیجیتال تاکنون ۴۰ نفر شاکی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان شناسایی شده است.

 

درگیری منجر به فوت ارتباطی با انتخابات نداشت/کاهش خودروهای شوتی

وی با بیان اینکه امسال در مورد امنیت انتخابات نسبت به گذشته وضعیت بسیار خوبی وجود داشت، عنوان کرد: درگیری منجر به فوت ارتباطی با انتخابات نداشت .

وی از کاهش خودروهای شوتی در سطح استان خبر داد و گفت: این میزان در سال ۱۴۰۱، از ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو شوتی به ۴ هزار و ۸۰۰ خودرو در سال جاری رسیده که به‌دلیل برخورد با متخلفین و پیشگیری، بسیاری از این شوتی‌سواران شغل خود را تغییر داده‌اند.
سوسنی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی بوشهر در سال جاری رتبه برتر سطح ملی کسب کرد، گفت: کشف ۲ تن و ۷۹۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری ۵۹ قاچاقچی، دستگیری ۷۵۸ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر، یک هزار و ۹۳۱ معتاد عادی، ۴۴۵ معتاد کارتن خواب از جمله موارد انجام شده، بوده است.
کسب رتبه دوم پلیس فتا استان بوشهر در کشور
سوسنی ادامه داد: در نه ماهه سال جاری پلیس فتا استان بوشهر در ارزیابی رتبه دوم و در چند فصل متوالی رتبه برتر ۱۴۰۲ را کسب کردند . وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین جرم در حوزه سایبری، کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز اینترنتی بوده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد : در سال ۱۴۰۲ بیش ۹۸ درصد پرونده های جرایم سایبری و معوقات سال گذشته کشف شده و شاهد کاهش ۳۸ درصدی شکل‌گیری جرم مزاحمت اینترنتی و ۷ درصدی جرم هتک حیثیت در فضای مجازی نسبت به پارسال در استان بوده ایم.
سوسنی در ادامه با بیان اینکه «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» شعار نوروزی امسال پلیس است، گفت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، از همه مردم فهیم استان و مهمانان نوروزی درخواست داریم با پرهیز از روزه‌خواری به‌صورت علنی و رعایت شئونات اسلامی، به این ماه مبارک احترام بگذارند.

تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا