سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
کد خبر: 41639
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرکل پست استان بوشهر گفت: ترافیک مرسولات پستی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصدی رشد و رتبه یک ترافیک کشوری را به خود اختصاص داده است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403 - 18:17

به گزارش صدای استان؛ جهانشیر بارگاهی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۹۷۰ مرسوله از استان رهسپار و خارج شده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ ترافیک صادره مرسولات پستی از استان بوشهر چهار میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۹۸ مرسوله بوده است.

وی افزود: ۹۷ درصد نقشه های شهرهای استان با رایزنی های انجام گرفته تهیه شده و پیش بینی می شود تا پایان خرداد به اتمام برسد.

مدیرکل پست استان بوشهر تصریح کرد : کدهای پستی ۸۰ درصد شهرهای استان به اتمام رسیده و اتصال کد به نقشه انجام شده است.

وی عنوان کرد: با استقرار سیستم و سامانه G-NAF از طریق ایجاد ارتباط بین داده های متنی و مکانی نشانی های معتبر، دوباره کاری ها و خطاهای مرتبط با نشانی های جعلی و باطل حذف و کاهش می یابد.

بارگاهی ادامه داد: همچنین امکان بررسی و صحت سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می سازد.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت : پایگاه G-NAF ارائه دهنده یک منبع غنی اطلاعات از نشانی است که نطیر آن در کشور وجود ندارد و به صورت مستقل اعتبار هر نشانی را می آزماید.

وی بیان کرد: نشانی ثبت شده در جی نف شامل تقسیمات کشوری، نام محله، نام معبر(خیابان/کوچه/بن بست،۰۰۰)، پلاک و مختصات ملک (یا همان ژئوکد) برای نشانی است که هیچ گونه اطلاعات شخصی مانند نام افراد را شامل نمی شود.

مدیرکل پست استان بوشهر مزایای جی نف را افزایش کارایی، افزایش دقت ، داده های قابل اطمینان ، بهبود تجارت ، جلوگیری از جرم و جنایت ، پاسخ های اورژانسی ، ناوبری و ارتقای سیاستگذاری عنوان کرد.

بارگاهی با اشاره به این که نهضت هوشمندسازی شرکت ملی پست از ۲ سال قبل به شکل جدی آغاز شده است گفت: ضرباهنگ هوشمند سازی پست در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی اقدامات اداره کل پست استان بوشهر در راستای هوشمند سازی را مجهز کردن اداره تجزیه و مبادلات پست بوشهر به نوار نقاله عنوان کرد و گفت: همچنین توسعه فضای تجزیه ومبادلات در دستور کار است.

مدیرکل پست استان بوشهر یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ میزان قابل توجهی از مرسولات مربوط به حوزه تجارت الکترونیک کشور به استان واصل و تحویل به گیرندگان شده است.

بارگاهی از رشد ۹۰ درصدی مرسولات تجارت الکترونیک در استان بوشهر در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا