یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41175
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: ۴۰۰ مرکز مشاوره زیر نظر این قوه فعال هستند و بنا داریم پس از بوشهر که شانزدهمین استان کشور است مراکز مشاوره در استان های مابقی نیز فعال شوند.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 20 اسفند 1402 - 17:58

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محسن ابراهیمی روز شنبه در آئین راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه و تحلیف مشاوران خانواده استان بوشهر و راه اندازی سامانه مسیر ( مشاوره ساختن یک راه ) اظهار کرد: در سطح کشور ۲ هزار و ۱۰۰ مشاوره خانواده زیر نظر مرکز مشاوره خانواده قوه قضاییه فعال هستند که طی سه سال گذشته اقدام به دریافت مجوز از این مرکز کرده‌اند.

وی افزود: این مشاوران در حوزه دعوای خانواده اقدام به خدمات مشاوره و مداخله سازش نسبت به پرونده ها می پردازند.

معاون مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه تصریح کرد: در حال حاضر آمار سازش در سطح کشور از ۱۴ تا ۱۹ درصد متغیر است که قانع کننده نیست و با ایجاد و توسعه مراکز مشاوره در سایر استان ها بدنبال اصلاح فرایند بین زوجین هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: پیش بینی می شود با راه اندازی مراکز مشاوره خانواده در همه استان های کشور در یک بازه زمانی سه ساله شاهد کاهش میزان طلاق بین زوجین باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص سند تحول قضاییه، منتظر ابلاغ رئیس قوه هستیم تا بر اساس این سند زمینه اجرای برنامه های مراکز مشاوره خانواده را برای سه سال عملیاتی کنیم.

معاون مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان کرد: در این سند متناسب با قانون اساسی که هفت وظیفه و ماموریت به قوه قضاییه ابلاغ کرده برای این مرکز نیز دیده شده است.

ابراهیمی در خصوص چرایی تمرکز مصاحبه ها برای جذب مشاوران خانواده در مرکز کشور، یادآور شد: دلیل تمرکز مصاحبه‌های علمی و گزینشی برای جذب مشاوران خانواده در تهران، تعداد محدود پذیرفته شدگان است، اگر زمینه افزایش این مراکز فراهم شد موضوع تمرکززدایی از مراکز برای سیر فرایند مصاحبه و گزینش این افراد بازنگری می شود.

معاون رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص آمار جرایم متاثر از طلاق گفت: بررسی‌ها نشان می دهد که ۷۲ درصد از جرائم در تهران مربوط به فرزندان طلاق و یا عدم وجود پدر در خانواده است.

نسبت ازدواج به طلاق در استان بوشهر ۱۶ تا ۱۷ درصد است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به نقش خانواده از دیدگاه اسلام گفت: ازدواج در اسلام از جایگاه و شان بالایی برخوردار است.

مهدی مهرانگیز افزود: نسبت ازدواج به طلاق در استان بوشهر ۱۶ تا ۱۷ درصد نشان می دهد که اگر چه نسبت به دیگر مناطق کشور پایین‌تر است ولی کاهش آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی تکامل شخصیت و پیشرفت هر فرد را در گرو خانواده‌ دانست و تاکید کرد: خانواده نقش بنیادی و مهمی در تربیت نسل فرزندان دارد از همین رو نهاد خانواده در دین مبین اسلام و قانون اساسی، بسیار مورد توجه قرار گرفته و همین رویکرد در قوه قضاییه نیز حاکم است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نقش مشاور خانواده را مهم دانست و تصریح کرد: مشاوره خانواده تکالیف و رسالت سنگینی در حل اختلاف خانواده و رفع مشکلات آن به عهده دارد.

کاهش ۱۵ درصدی ازدواج در بوشهر

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر هم با اشاره به آمار ازدواج در استان گفت: آمار ازدواج در استان بوشهر در سال گذشته ۶ هزار و ۳۴۰ مورد ثبت شده که نسبت به سال ماقبل آن کاهش ۴ درصدی دارد.

مجید آرامی اضافه کرد: در ۱۱ ماه امسال شاهد کاهش ۱۵ درصدی ثبت ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

در این نشست ۱۳ نفر از مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با قرائت سوگندنامه، پروانه فعالیت خود را دریافت و هشت مرکز مشاوره خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با دریافت مجوز رسمی از این مرکز، راه‌اندازی و فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کردند.


برچسب ها: #بوشهر #طلاق
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا