شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41143
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رییس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: ۱۱ داوطلب در استان بوشهر اعتراض خود به انتخابات را ثبت کردند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 19 اسفند 1402 - 17:44

۱۱ داوطلب در استان بوشهر اعتراض خود به انتخابات را ثبت کردند

به گزارش صدای استانبه نقل از مهر؛ خلیل رضایی ضمن تشکر از مردم موقعیت شناس و بصیر ایران اسلامی بابت خلق حماسه‌ای دیگر در ۱۱ اسفندماه و ناکام کردن دشمنان و معاندین نظام اسلامی، در خصوص فرآیند بررسی شکایات نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهلت یک هفته‌ای ثبت اعتراضات کاندیداها و بارگذاری مستندات در سامانه شورای نگهبان ساعت ۲۲ امروز مورخه هفدهم اسفندماه به اتمام رسید و در مجموع تعداد ۱۱ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه شکایات خود را ثبت کردند.

وی در خصوص روند قانونی بررسی شکایات بیان کرد: طبق قانون مرحله اول رسیدگی به اعتراضات کاندیداها در جلسه مشترک هیأت‌های اجرایی و نظارت مراکز حوزه انتخابیه بوده که پس از بررسی‌های لازم وفق ضوابط قانونی نظر خود را طی صورتجلسه ای به ستاد انتخابات کشور و هیأت نظارت مرکز حوزه انتخابیه ارسال می‌کنند.

سخنگوی هیأت نظارت استان بوشهر با اشاره به تبصره‌های ۲ و۳ ماده ۸۶ قانون انتخابات و اینکه شکایاتی قابل رسیدگی خواهند بود که مشخصات شاکی یا شاکیان و اصل امضای شاکی داشته باشد، افزود: همچنین در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد قابل تعقیب و پیگیری است.

وی تصریح کرد: از اصحاب رسانه و همه فعالین فضای مجازی درخواست می‌شود که اخلاق مداری، رعایت انصاف، قانونمداری را سرلوحه مطالب منتشره خود قرار داده و ضمن پرهیز از هرگونه اظهار نظر و قضاوت زود هنگام و گمانه زنی، زمینه بی اعتمادی مردم به ارکان نظام بویژه دست اندرکاران امر انتخابات را فراهم نکرده و فصل الخطاب بودن قانون و تمکین به آن را نصب العین خود قرار دهند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا