یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41140
تعداد نظرات: ۰
استاندار بوشهر:

صدای استان: استاندار بوشهر از ساخت ترن هوایی ساحلی، تکمیل فانوس دریایی و ایجاد دریاچه خلیج فارس در بوشهر خبر داد و گفت: مرکز استان روند توسعه را در پیش گرفته است.

تاریخ انتشار: شنبه ، 19 اسفند 1402 - 17:41

به گزارش صدای استان، احمد محمدی‌ زاده در آئین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرداری بوشهر این مطلب را مطرح کرد، اما توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

این درحالی است که در سالیان گذشته نیز شهرداران مرکز استان بحث اجرای ترن هوایی را مطرح کرده و حتی مدعی سرمایه گذاری خارجی شدند، اما همه چیز در حد وعده ماند.

اظهار کرد: باید هر سال دو پروژه شاخص در شهر بوشهر اجرا و افتتاح شود.

محمدی‌زاده ایجاد خروجی دوم بوشهر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اکنون شهر بوشهر دارای یک مسیر ورودی و خروجی است که یکی از کارهای مهم و اساسی ایجاد خروجی و ورودی دوم با مشارکت شهرداری بوشهر است.

وی با اشاره به تکمیل طراحی ساخت خروجی دوم بوشهر تصریح کرد: این طرح به مرحله اجرا نزدیک شده است.

نصف شهر در اختیار پایگاه‌های نظامی است

وی با بیان اینکه مرکز استان روند توسعه در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: الحاق ۴۵۰ هکتار اراضی جدید به شهر بوشهر ظرفیت‌های مهمی برای توسعه این شهر با قدمت بالا فراهم کرده است.

محمدی‌زاده مساحت شبه جزیره بوشهر را ۸ هزار هکتار دانست و با بیان اینکه بیش از نیمی از وسعت بوشهر در اختیار پایگاه‌های نظامی است، اضافه کرد: ۴ هزار هکتار اراضی بوشهر خارج از محدوده نظامی است که الحاق ۴۵۰ هکتار بیش از ۱۰ درصد از مساحت شهر بوشهر ظرفیت مهمی برای توسعه فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال کل منابع اعتباری استان بوشهر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که و در مجموع امسال تاکنون ۴۰ درصد آن پرداخت شده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: در سال جاری تاکنون سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌های استان برای توسعه طرح‌های عمرانی و خدمات شهری پرداخت شده که تا پایان سال این میزان به چهار هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از اعتبارات ارزش افزوده یاد شده ۷۰۰ میلیارد تومان به شهرداری بوشهر تخصیص یافته است خاطرنشان کرد: این اعتبارات فرصت مهمی برای توسعه عمران و خدمات شهری را فراهم کرده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا