دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41101
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: استاندار بوشهر پنج روز پس از انتخابات با نزدیک به ۷۰ تن از نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشست هم‌اندیشی برگزار کرد تا با قدردانی از حضور آنان، از دیدگاه‌ها و پیشنهادیشان برای پیشبرد مدیریت استان بهره ببرد.

تاریخ انتشار: پنجشنبه ، 17 اسفند 1402 - 13:29

به‌گزارش صدای استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ استاندار بوشهر از نامزد‌های انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا در یک نشست هم‌اندیشی، دیدگاه‌ها و پیشنهادهایشان را بشنود.

آن‌گونه که مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت، این نخستین بار است که پس از انتخابات مجلس در دوره‌های گوناگون انقلاب اسلامی، استاندار یک استان از کسانی که موفق به راه‌یابی به مجلس نشده‌اند می‌خواهد تا در یک نشست، دیدگاه‌های آنان را جویا شود.

در این نشست که یکی از منتخبان و راه‌یافتگان به مجلس نیز حضور داشت، از هر یک از چهار حوزه انتخابی استان بوشهر، دو تن، از میان بانوان نامزد، سه تن و از روحانیان نیز یک تن، دیدگاه‌های خود را بازگو کردند.

استاندار بوشهر هم پس از شنیدن پیشنهاد‌ها و برنامه‌های آنان، با قدردانی از نامزد‌ها گفت: شما در مشارکت مردم و شور انتخاباتی نقش ویژه‌ای داشتید و توانستید با اخلاق سیاسی و انتخاباتی و حضور در مناظرات تلویزیونی، وزن این دوره از انتخابات مجلس در استان بوشهر را بالا ببرید.

احمد محمدی‌زاده این نامزد‌ها را سربازان واقعی نظام خواند و افزود: جهان استکبار از ماه‌ها و بلکه سال‌ها پیش به‌دنبال مشارکت پایین مردم در انتخابات ایران بود تا بتواند در فضای بین‌المللی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت کند.

استاندار بوشهر پس از پایان این نشست در گفتگو با خبرنگار صداوسیما هم گفت: هدف اصلی این نشست سپاسگزاری از نقش این نامزد‌ها در یک انتخابات باشکوه بود.

محمدی‌زاده در ادامه افزود: حضور ۱۵۸ نامزد نمایندگی دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر و تلاش آنان در تبلیغات تلویزیونی و محیطی و حضورشان در میان مردم موجب شورونشاط و افزایش مشارکت شد.

او اضافه کرد: خوشبختانه انتخابات در استان بوشهر در «امنیت» و «سلامت» بسیار بالا برگزار شد و «رقابت» جدی میان نامزد‌ها برقرار بود که این سه عامل، افزایش «مشارکت» را در پی داشت.

استاندار بوشهر همچنین گفت: امروز استان بوشهر دارای نمایندگانی در مجلس‌های خبرگان و شورای اسلامی و ۱۵۸ نامزد که هر یک در تراز یک نماینده هستند، است که با پشتیبانی مردم امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتر و بزرگتری برای مردم انجام دهیم.

محمدی‌زاده بیان کرد: این نامزد‌ها برنامه‌هایی داشتند که ما آنها را در برنامه‌ها و مناظره‌های تلویزیونی و سخنرانی‌های محیطی که ارائه کردند، شنیدیم. در این نشست هم از آنان خواستیم مهمترین موضوع استانی یا ملی که به‌عنوان چالش یا پیشنهاد دارند را همراه با راهکار، در فرم‌هایی که به آنان داده شده به ما ارائه دهند تا با هماهنگی و برنامه‌ریزی معاون سیاسی استاندار از دیدگاه‌های این نخبگان استان بهره ببریم.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر هم گفت: مردم پای کار نظام بودند و در این انتخابات حضور خوبی داشتند؛ اکنون نوبت نمایندگان و مسئولان است تا بیش از پیش به آنان خدمات‌رسانی کنند.

مهدی مهرانگیز از صداوسیما برای راه‌اندازی مناظره و پخش دیدگاه‌ها و برنامه‌های تبلیغی نامزد‌ها نیز قدردانی ویژه کرد و گفت که این برنامه‌ها موجب افزایش شور انتخابات و مشارکت مردم در انتخابات شد.

در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار شد، آقایان «جعفر پورکبگانی» از حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، «ابراهیم رضایی» از حوزه دشتستان، «غلامحسین زارعی» از حوزه دشتی و تنگستان و حجت‌الاسلام «موسی احمدی» از حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه به‌عنوان منتخبان مردم استان بوشهر به بهارستان راه یافتند.

بر پایه اعلام وزارت کشور، میزان مشارکت مردم استان بوشهر در این انتخابات ۴۵.۱ درصد از کسانی بود که دارای شرایط رأی دادن بودند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا