شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 41029
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: فرماندار دشتستان با بیان اینکه ۱۸۵ هزار نفر در دشتستان واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: حدود ۱۱ هزار رای اولی در این شهرستان، آماده مشارکت در انتخابات هستند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 8 اسفند 1402 - 20:09

به گزارش صدای استان؛ احمد بنافی اظهار داشت: عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان دشتستان وارد دسته بندی حزبی و گروه‌های سیاسی نمی‌شوند و اصل بی طرفی را برای برگزاری انتخاباتی سالم در دستور کار دارند.

وی افزود: مجموعه‌های اجرایی انتخابات در این حوزه انتخابیه از هرگونه فعالیتی که شائبه جانبداری از داوطلبان داشته باشند برحذر شده اند و تنها تکلیف دعوت به حضور و افزایش مشارکت در انتخابات برعهده دارند.

رئیس حوزه انتخابیه دشتستان تصریح کرد: ۱۸۱ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان پیش بینی شده که از این شمار ۱۳۵ حوزه ثابت و ۴۶ حوزه نیز سیار است.

وی با بیان اینکه از این شمار ۹۶ شعبه شهری و ۸۶ شعبه نیز روستایی است یادآورشد: برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۸۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط رای هستند که از این شمار ۱۱ هزار نفر رای اولی هستند.

بنافی ادامه داد: سه هزار و ۶۰۰ نفر شامل عوامل اجرایی، امنیتی، نظارتی و پشتیبانی برگزاری انتخابات را در شهرستان دشتستان برعهده دارند.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: کمیته‌های امنیتی و پشتیبانی برای فراهم کردن زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری، صیانت از آرای مردم و سلامت فرایند اخذ رای در این شهرستان تشکیل شده است.

وی گفت: همه امور مربوط به فرایند‌های انتخابات براساس تقویم ابلاغی وزارت کشور در حال اجرا است و آماده برگزاری انتخابات هستیم.

بنافی یادآور شد: براساس آخرین ترکیب داوطلبان از مجموع ۲۸ داوطلب تایید صلاحیت شده هم اینک ۲۴ نفر در عرصه انتخابات باقی مانده اند که از این شمار ۲ نفر خانم هستند.

رئیس حوزه انتخابیه دشتستان افزود: برای ارتقای مشارکت که یکی از چهار راهبرد مقام معظم رهبری است، سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب حلقه‌های میانی شامل نخبگان و اقشار مختلف برای دعوت از مردم برای حضور در انتخابات ساماندهی شده اند.

وی گفت: همایش رای اولی ها، تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای و تشکیل شبکه هادیان سیاسی برای روشنگری و تبیین ضرورت حضور در انتخابات نیز از اقدامات انجام شده در این حوزه انتخابیه است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا