یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40998
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: از ۲۴۱ نفر واجد شرایط انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۶۰ داوطلب توسط شورای نگهبان در مرحله نهایی مورد تأیید قرار گرفتند که نشان از ۶۶.۳ درصد تایید داوطلبان در استان بوشهر است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 7 اسفند 1402 - 17:59

به گزارش  صدای استان به نقل از ایرنا، خلیل رضایی در نشست با مسئولان اجرایی استان بوشهر اظهار کرد:از این تعداد کاندیدا تاکنون شش نفر انصراف داده‌اند و در مجموع اکنون ۱۵۵ نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر وجود دارد.

وی افزود:بر اساس قانون انصراف داوطلبان تا ۷۲ ساعت قبل از روز اخذ رأی امکان‌پذیر است.

سخنگو و رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر تصریح کرد: به‌ ازای هر کرسی مجلس حدود ۴۰ نفر کاندیدا در استان بوشهر وجود دارد.

رضایی ادامه داد: در این راستا در حوزه انتخابیه گناوه، دیلم، بوشهر ۴۸ کاندیدا، حوزه انتخابیه دشتستان ۲۷ نفر، دشتی و تنگستان ۳۵ نفر و حوزه انتخابیه دیر، کنگان، عسلویه و جم ۴۵ نفر هم رقابت می‌کنند.

رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر یادآور شد: سه هزار و ۱۰۰ نفر عوامل ناظرین شورای نگهبان در شعب اخذ رأی استان بوشهر حضور دارند که بر اساس شعبه‌ها نسبت به تراکم جمعیت و حساسیت صندوق‌های اخذ رأی بین سه نفر تا ۶ نفر ناظر حضور دارند.

وی گفت: علاوه بر این تعداد ۶۵ نفر اعضای هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها در پای صندوق‌های اخذ رأی حضور دارند.

سخنگو و رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر بیان کرد: ۱۰۲ نفر سر ناظر در بین هفت تا ۸ صندوق اخذ رأی فعال می شوند و ۱۲۰ ناظر هم توسط دستگاه قضائی و دادستان‌های استان بوشهر به‌عنوان ضابط قضائی جرایم تخلفاتی را رصد و پیگیری و از طریق شعبه‌های ویژه قضائی توسط قضات برخورد آنی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ۱۸ بازرس استانی هم در عرصه انتخابات حضور دارند، عنوان کرد: بخش‌های مختلف نظارتی، اجرایی، امنیتی، قضائی و بازرسی برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند در آمادگی کامل هستند.

وی ادامه داد: مکلف به اجرا قانون انتخابات هستیم تا حق کسی از جمله نظام، داوطلبان و مردم ضایع نشود.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر عنوان کرد: در روز انتخابات یک سامانه تحت وب در شبکه تلفن همراه توسط شورای نگهبان ایجاد شده ضمن حضور و غیاب عوامل اجرایی و نظارتی، مشکلات صندوق‌های اخذ رأی را گزارش می‌دهند و پیگیری آنی و فوری برای رفع آن مشکل انجام می‌گیرد.


برچسب ها: #انتخابات #بوشهر
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا