دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40971
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: صداپیشه عروسک جناب‌خان گفت: فستیوال کوچه بوشهر در مسیر رونمایی از گنج موسیقی نواحی ایران است که ساحل نشینان خلیج فارس این رویداد را به شایستگی تمام میزبانی می‌کنند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 5 اسفند 1402 - 17:39

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا، محمد بحرانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها در سال‌های گذشته از موسیقی نواحی غافل شدند و اکنون وقت آن است که این اتفاق به شکل معکوس رقم بخورد تا این گنجینه بخوبی درکانون توجه بیاید.

وی بیان کرد: برای فستیوال موسیقی کوچه در بوشهر کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده است که رفته رفته باید شاهد آن باشیم.

بحرانی ادامه داد: بوشهر این روزها یه یکی از کانون‌های مهم گردشگر در کشور تبدیل شده که در کنار فستیوال باید به ظرفیت فرهنگ غنی بی بدیل مردمان خونگرم و مهمان نواز این خطه اشاره کرد.

صداپیشه عروسک جناب‌خان گفت: امید است با حمایت از گروه‌های موسیقی نواحی و رونق بخشی به فعالیت‎‌های هنری آنان، گروه‌های موسیقی نواحی بیشتر در معرض دید هم وطنان قرار گیرد.

وی افزود: استقبال از فستیوال کوچه در بوشهر آن هم در سطحی فراتر از انتظار نشان داده این رویداد فرهنگی و هنری توانسته بخوبی نیاز و ذائقه مخاطبان را شناسایی کند.

بحرانی اظهار کرد: این فستیوال یک رخداد فرهنگی بی نظیر در ایران است که امیدوارهای سال‌های سال ادامه و در سایر شهرها نیز بروز و ظهور پیدا کند.

وی تصریح کرد: برگزاری این رویدادها می‌تواند برای معرفی فرهنگ غنی مردم فراتر از یک شهر باشد چراکه تجربه موفق این رویکرد در شب افتتاحیه فستیوال موسیقی کوچه با کنسرت “شب افغانستان” بخوبی رقم خورده است.

بحرانی گفت: بوشهر یک جغرافیا، فرهنگ و احساس نابی است که به هم وطنان پیشنهاد می کنم قبل از پایان سفر در این دنیا حضور در بوشهر را نیز تجربه کنند.

فستیوال کوچه از دوم اسفندماه در بوشهر آغاز شده و تا هشتم ادامه دارد که در این رویداد علاوه بر کنسرت موسیقی نواحی، کارگاه‌های تخصصی در حوزه مردم شناسی و آشنایی با آداب و فرهنگ و سنن بوشهری نیز برگزار می شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا