دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40900
تعداد نظرات: ۰
رییس هیأت نظارت شورای نگهبان در بوشهر خبر داد:

صدای استان : رییس هیأت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی و ستادهای آنان در پیام رسان های خارجی ممنوع است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 30 بهمن 1402 - 17:13

به گزارش  صدای استان، این اظهارات خلیل رضایی در شرایطی مطرح شده که از مدتها پیش خصوصا طی هفته های اخیر بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی استان بوشهر و هواداران آنها در پیام رسان های خارجی نظیر اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و توئیتر حضور دارند.

واقعیت هم این است که مخاطبان پیام رسان های داخلی دارای مخاطبان خاصی می باشد و آنها نیز بعضا از روی ناچاری و به دلیل فیلتر بودن واتساپ و تلگرام، پیام رسان های داخلی را برای موارد کاری شان نصب کرده اند. از این رو برای دسترسی به مخاطبان بیشتر، در پیام رسان های خارجی شناخته شده حضور می یابند.

با توجه به این اظهارات دبیر هیات نظارت استان بوشهر، مشخص نیست اگر کاندیدایی مدعی شد که صفحات وی در واتساپ یا تلگرام از سوی هوادارانی ایجاد شده که از آن بی اطلاع است، چه راهکار و اهرمی برای پیگیری آن وجود دارد؟!

همچنین در شرایطی که اکثر نمایندگان فعلی مجلس با وجود رای شان به فیلترینگ، اما در واتساپ، اینستاگرام و… حضور داشته و حتی بعضا تیک آبی گرفته اند (به معنی اصالت آن صفحه به فرد موردنظر)، محدود کردن کاندیداهای رقیب برای خودداری از فعالیت در این شبکه های اجتماعی سوال برانگیز است.

براساس خبری که توسط روابط عمومی دفتر شورای نگهبان در بوشهر ارسال شده، خلیل رضایی گفته: براساس ماده ۷۸ قانون انتخابات و مصوبه هیأت اجرایی مرکزی، نامزدها و ستادهای تبلیغاتی آنان موظف به استفاده از پیام رسان‌های اجتماعی مجاز بوده و استفاده از رسانه‌های خارجی و بازنشر تبلیغات در پیام رسان‌های غیر مجاز مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و… ممنوع است.

رضایی در خصوص چگونگی فعالیت‌های نامزدها در فضای مجازی بیان داشت: به استناد قانون نامزدهای انتخاباتی می‌توانند تنها یک ستاد مجازی در حوزه انتخابیه خود داشته باشند.

وی گفت: نامزدها موظفند نسبت به ارائه مجوز بهره برداری برای ستاد تبلیغات مجازی خود و همچنین مشخصات مسئولین این ستاد به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیأت استانی بررسی تبلیغات اقدام و پیوند آن را در سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام نموده ثبت کنند.

رضایی افزود: همه مسوولیت‌های حقوقی و کیفری مترتب بر محتوای ارائه شده توسط نامزدهای انتخاباتی، مطابق قوانین جاری کشور از جمله قانون جرایم رایانه‌ای و قانون مطبوعات با نامزد منتشر کننده محتوا و مسئول ستاد انتخابات در فضای مجازی خواهد بود.

به گفته وی، طبق ماده ۷۸ قانون انتخابات، هر کاندیدا صرفاً می‌تواند یک ستاد تبلیغات انتخاباتی اصلی در حوزه انتخابیه و همچنین یک ستاد فرعی در هر شهر یا روستا یا منطقه شهرداری دایر کند. همچنین هر نامزد می‌تواند متناظر با ستادهای مصرع در قانون، ستاد بانوان نیز ایجاد کند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا