شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40875
تعداد نظرات: ۰

هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد: با ورود سامانه بارشی از روز پنج‌شنبه به استان، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق شمالی و مرکزی استان از عصر جمعه تا بعدازظهر شنبه پیش‌بینی می‌شود.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 25 بهمن 1402 - 17:17

هشدار وقوع سیلاب در نواحی شمالی و مرکزی بوشهر

به‌گزارش صدای استان، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی به استان از روز پنج‌شنبه تا عصر روز شنبه آسمان استان به تناوب ابری همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعدو برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

فرج‌اله شکوهی‌پور از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود بارندگی در برخی مناطق و سواحل شمالی و مرکزی استان از عصر روز جمعه تا بعد از ظهر روز شنبه تقویت و تشدید شود.

وی تاکید کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به‌دلیل وزش باد، لغزندگی جاده‌ها، وقوع رعدوبرق و خطر آتش‌سوزی در تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی، مواج‌شدن دریا و سواحل استان بوشهر در مدت یاد شده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: در طول فعالیت این سامانه بارشی وزش باد به‌نسبت شدید تا شدید گاهی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا از ۱۲۰ تا ۲۴۰ گاهی تا ۲۷۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود، بنابراین با توجه به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، احتمال خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و خطر غرق‌شدن شناگران دور از انتظار نیست.

وی گفت: دمای هوا نیز تا روز جمعه افزایش نسبی دارد، اما از روز شنبه کاهش محسوسی خواهد داشت.

شکوهی‌پور گفت: جهت وزش باد تا فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از عصر امروز به‌تدریج در سواحل و فراساحل استان با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰، از امشب به‌تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی و مرکزی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۲۷، جزر دوم ساعت ۱۸:۰۶ و مد دوم ساعت ۲۲:۲۲ دقیقه خواهد بود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما


برچسب ها: #بوشهر #هواشناسی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا