دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40817
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : نخستین دوره جشنواره ملی زیبایی‌های اسب دره‌شوری جام خلیفه به مناسبت ایام الله دهه فجر در دشتستان به کار خود پایان داد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 23 بهمن 1402 - 19:43

به گزارش صدای استان؛ ایوب کریمی در گفت‌وگو با تسنیم به برگزاری جشنواره ملی زیبایی‌های اسب دره شوری جام خلیفه در استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: این جشنواره به مناسب ایام‌الله دهه فجر در روستای خلیفه شبانکاره دشتستان برگزار شد.زیباترین اسب‌های ایران را ببینید + تصاویردبیر برگزاری نخستین جشنواره ملی زیبایی‌های اسب دره شوری با اشاره به برگزاری دومین مرحله از این جشنواره خاطرنشان کرد: در این مرحله کره اسب‌های نریان با هم رقابت کردند که در کلاس اسب یک تا ۳ ساله ۱۷ اسب شرکت داشتند و در مجموع ۴ اسب مدال‌های برتر را کسب کردند.

وی با اشاره به شرکت ۴ اسب در بخش اسب نریان ۴ تا ۶ سال افزود: در بخش کلاس‌های اسب ۷ سال به بالا ۳ اسب شرکت کردند.

کریمی هدف از برگزاری جشنواره ملی زیبایی‌های اسب را توجه به اصلاح نژاد اسب دره‌شوری دانست و بیان کرد: شرکت کنندگان در  نخستین جشنواره ملی زیبایی‌های اسب دره شوری از استان‌های تهران، فارس، اصفهان، کرمان ، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به مدت ۲ روز با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه اسب دره شوری از نژاد اصیل اسب است گفت: این نژاد در طایفه دره شوری ایل قشقایی پرورش می‌یابد.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره ملی زیبایی‌های اسب استان بوشهر افزود: در مجموع کاسپین، کرد، عرب، ترکمن و دره شوری ۵ نژاد عمده اسب بومی ایران هستند که دره‌شوری از جایگاه مهمی برخوردار است.

کریمی بیان کرد: جشنواره ملی زیبایی‌های اسب دره شوری هر ساله در ایام دهه فجر در استان بوشهر برگزار می‌شود.


برچسب ها: #اسب #دشتستان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا