یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40755
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بوشهر گفت: زمان رسمی تبلیغات برای نامزد‌ها ۸ روز قبل از روز رای‌گیری است و تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی و حقیقی تخلف محسوب می‌شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 17 بهمن 1402 - 19:20

به‌گزارش صدای استان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با دعوت از تمامی نامزد‌های انتخابات در دادگستری استان بوشهر، نشستی برگزار کرد و توصیه‌ها و تذکرات انتخاباتی را به آنها اعلام کرد.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت قانون از سوی نامزد‌ها گفت: زمان رسمی تبلیغات برای نامزد‌ها ۸ روز قبل از روز رای‌گیری به مدت هفت روز است و تبلیغات زودهنگام تخلف محسوب می‌شود.

مهدی مهرانگیز تاکید کرد: تمام کسانی که چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی تبلیغات می‌کنند رصد می‌شوند و در صورت محرز شدن تخلف با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی یادآور شد: در قانون پیش‌بینی شده که حتی اگر کسی انتخاب شود تا زمانی که به مجلس نرفته قانون این اختیار را به هیئت‌های اجرایی و نظارت می‌دهد که موارد تخلف را گزارش کنند و حتی امکان دارد شخص از اعتبار افتاده ونتواند وارد مجلس شود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بوشهر گفت: شفافیت مالی یکی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه بود و هر نامزد باید یک حساب را مشخص کند و بر اساس قانون شفافیت مالی مصوب سال ۱۳۹۸، هرچه حساب وکتاب و دخل و خرجی در حوزه انتخابات و تبلیغات دارد باید از همین حساب باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر نیز گفت: ستاد انتخاباتی استان برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و سالم آمادگی کامل دارد.

اکبر پورات افزود: یک مرحله رزمایش انتخاباتی و همچنین آزمایش آنتن دهی مراکز اخذ رای انجام و نقاط ضعف و قوت مشخص شد و تلاش داریم با رفع تمام نقاط ضعف که شناسایی شده، در روز ۱۱ اسفند برای برگزاری انتخابات پرشور مشکلی نداشته باشیم.

رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر نیز در مورد تخلفات صورت گرفته گفت: برخی از داوطلبان در زمان غیر مجاز در فضای مجازی تبلیغات زود هنگام داشتند که در دستگاه قضا برای آنها پرونده تشکیل شده و برخی از افراد هم در شرف تشکیل پرونده هستند.

خلیل رضایی همچنین اعلام کرد: تا کنون ۱۵۰ نفر از داوطلبان انتخابات در استان بوشهر تایید صلاحیت شده‌اند که آمار نهایی تعداد نامزد‌ها پنج‌شنبه ۱۹ بهمن اعلام خواهد شد.


برچسب ها: #انتخابات #بوشهر
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا