یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40728
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان و خلیج‌فارس خبر داد و گفت: در این راستا ارتفاع موج دریا در استان بوشهر به ۳ متر افزایش می‌یابد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 16 بهمن 1402 - 17:50

هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر صادر شد

به گزارش صدای استان؛ فرج‌الله شکوهی‌‌پور در گفت‌وگو با تسنیم از تداوم وزش باد شمالی بر روی خلیج‌ فارس و در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: وزش باد در نوار ساحلی استان بوشهر تا اواخر هفته ادامه دارد.

وی با اشاره به صدور هشداری دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر خاطرنشان کرد: هشدار دریایی در استان بوشهر تا ۱۹ بهمن ادامه دارد و در این مدت سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر نوع مخاطره این هشدار دریایی را وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت دانست و تصریح کرد: ارتفاع موج خلیج‌ فارس در استان بوشهر تا ۳ متر افزایش می‌یابد.

شکوهی‌‌پور با بیان اینکه سرعت وزش باد تا ۵۵ کیلومتر در ساعت در سواحل جنوبی استان بوشهر ثبت شده است گفت: اختلال در تردد و فعالیت دریایی از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است که لازم از تردد قایق‌های تفریحی و صیادی در خلیج‌ فارس برای پیشگیری از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران را از دیگر مخاطرات این شرایط آب‌وهوا دانست و بیان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت و حوادث احتمالی اتخاذ شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی استان را تا ۱۵۰ سانتی‌متر دانست و خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا ۲٫۵ متر ثبت شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا