یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40584
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : پلیس فتا بار دیگر به هموطنان نسبت به کلاهبرداری در پوشش پیامک‌های جعلی ثبت نام متقاضیان یا سود سهام عدالت هشدار داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 4 بهمن 1402 - 11:46

به گزارش صدای استان، پلیس فتا با ارسال پیامک انبوه به هموطنان هشدار داد که پیام های دریافتی با عنوان سود سهام عدالت در بستر پیامک و یا پیام رسان های موبایلی جعلی بوده و قطعا با هدف هک گوشی و خالی نمودن حساب شماست.

کلاهبرداران در این شیوه پیامکی مبنی بر واریز سود سهام عدالت به برخی افراد ارسال می‌کنند، سپس از دریافت کننده پیامک می‌خواهند با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب خود را وارد کند که به محض باز کردن لینک، سودجویان از حساب افراد برداشت می‌کنند.

بنا بر اعلام پلیس فتا، کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت های غیرمجاز پرتکرارترین جرائم سایبری این روزهاست به نحوی که دریافت کننده پیام با کلیک روی لینک این پیامک در نهایت به نصب یک نرم افزار موبایلی هدایت می‌شود.

به عنوان مثال چند پیش در آذربایجان شرقی ، شهروندی با سرشماره شخصی و غیرسازمانی، پیامک سود سهام عدالت دریافت می کند و با کلیک بر روی لینک جعلی ۹۹۰ میلیون ریال از دارایی خود را از دست داد هرچند با ورود و اقدام به موقع پلیس فتا فرد کلاهبردار بازداشت شد و فرد به پول خود رسید اما همواره این گونه نیست بنابراین انتظار می رود هموطنان در برابر چنین پیام‌هایی هوشمندانه رفتار کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا