شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40573
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تغییر جهت وزش بادها به سمت جنوبی باعث افزایش محسوس دمای هوا در این استان می شود.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 3 بهمن 1402 - 17:43

به گزارش صدای استان؛ پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از ظهر امروز به تدریج با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی و تداوم وزش آن طی روز چهارشنبه در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

وی یادآور شد: از فردا تا پایان هفته در برخی از ساعت‌ها با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران در برخی مناطق شمالی و مرکزی استان دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان کمی ابری همراه با غبار محلی، به تدریج افزایش ابر و وزش باد و فردا در برخی نواحی شمالی استان با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‎‌شود.

وی اظهار کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد در سواحل استان جنوب شرقی تا جنوب غربی، با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و به تدریج از بعد از ظهر در مناطق شمالی و مرکزی ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و به تدریج از بعد از ظهر در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۲:۰۰ بامداد و مد دریا ساعت ۱۸:۲۵ دقیقه خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته “بهرگان” (شهرستان دیلم) به ترتیب با هفت و “برازجان “با ۲۹ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.


برچسب ها: #بوشهر #هواشناسی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا