سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40571
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: ۲هزار میلیارد ریال به جاده ساحلی در دست ساخت ” دیر- کنگان ” موسوم به ” وفاق ” در دولت سیزدهم تزریق اعتبار شده است.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 3 بهمن 1402 - 12:52

به گزارش صدای استان؛ محمدهادی رستمیان  روز سه شنبه درحاشیه بازدید استاندار و شماری از مدیران دستگاههای اجرایی از روند اجرای جاده وفاق در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد:عملیات اجرایی این جاده به طول ۸ کیلومتر بیش از ۲۰ سال پیش آغاز شده بود اما سرعت و شتاب خاصی نداشت و در برخی سالها نیز روند کار متوقف بود.

وی افزود: در دولت سیزدهم اجرای این طرح شتاب گرفت و از آذر امسال قرارداد تکمیل و اصلاح نقشه ها و تخصیص اعتبار انجام شد و هم اینک سه کیلومتر از طول مسیر آماده آسفالت شده است.

رستمیان یادآور شد: مسیر جاده وفاق چند ابینه دارد و براساس برنامه تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: باتوجه به طولانی شدن اجرای این طرح و تبدیل مدت پیمان و اجرا ارزش ریالی جاده وفاق بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: پس از تکمیل و بهره برداری از این طرح ، فازهای توسعه ای شامل جاده سلامت نیز پیش بینی شده است که جاده وفاق را بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان های دیر و کنگان تبدیل می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز گفت: با بهره برداری از جاده وفاق فاصله شهرستان های دیر – کنگان از هشت کیلومتر به سه کیلومتر کاهش می یابد.

” سید محمود دستغیبی” افزود: درابتدای دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی جاده وفاق زیر ۳۰درصد بود که با تزریق اعتبار اجرای این طرح هم اینک از روند خوبی برخوردار است.

وی اظهار داشت: جاده وفاق دارای یک ابنیه به طول ۱۵۰متر و چهار باند است که از بهمن سال ۱۴۰۰ شروع شده بود و شهریور امسال به پایان رسید.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا