یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40526
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر خبر داد و گفت: ارتفاع موج دریا در خلیج‌ فارس به بیش از ۲ متر افزایش یافت.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 27 دی 1402 - 19:21

به گزارش صدای استان؛ فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در  خلیج‌ فارس و نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: جهت وزش باد در این استان نسبتاً شدید و شدید شمال غربی به تناوب تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این هشدار دریایی تا ۲ بهمن ماه ادامه دارد و در این مدت سواحل خلیج‌فارس و فراساحل استان بوشهر متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا ۲ متر را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست.

شکوهی‌پور متلاطم شدن خلیج‌فارس را سبب اختلال در فعالیت‌های دریایی دانست و تأکید کرد: غرق شدن شناورهای سبک به‌ویژه قایق صیادی و تفریحی، پاره شدن تور صیادی، غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر است.

وی جلوگیری از خروج شناورها از اسکله‌های تجاری و صیادی استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خلیج‌ فارس در سواحل و فرا ساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر تا ۲ بهمن مواج و متلاطم است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: با عبور امواج کوتاه از جو استان بوشهر، در برخی ساعات بارش خفیف باران در مناطق و سواحل نیمه جنوبی استان دور از انتظار نیست و روند کاهش نسبی و تدریجی دمای هوا نیز تا اوایل هفته آینده در برخی نقاط استان بوشهر ادامه دارد.

شکوهی‌پور جهت وزش باد در استان بوشهر را غالباً شمال غربی، با سرعت تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس تا ۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی خلیج فارس تا ۲ متر و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی خلیج فارس تا ۲٫۵ متر رسیده است.


برچسب ها: #بوشهر #هواشناسی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا