دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40459
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در اقدامی قابل تحسین ۴ حکم فرهنگی جایگزین حبس در بخش بوشکان شهرستان دشتستان صادر شد.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 17 دی 1402 - 16:47

به گزارش صدای استان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در نشست با مجموعه‌های فرهنگی استان بوشهر با اشاره به توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد جامعه اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

حیدر راهب یکی از برنامه‌ها را انعقاد تفاهم‌نامه با دادگستری استان بوشهر دانست و بیان کرد: در راستای تفاهم‌نامه دادگستری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رفع نیازهای کتابخانه‌های عمومی، در اقدامی قابل تحسین احکام جایگزین حبس در بخش بوشکان شهرستان دشتستان از سوی یک قاضی صادر شد.

وی بیان کرد: تفاهم‌نامه معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین آحاد مردم و رفع نیازهای کتابخانه های عمومی منعقد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به جزئیات صدور حکم قضایی جایگزین احکام حبس پرداخت و تصریح کرد: به موجب این احکام در ۴ پرونده جداگانه، محمد حسن زیرایی قاضی دادگاه بخش شعبه اول دادگاه عمومی بخش بوشکان، به جای صدور حکم حبس برای ۴ متهم این پرونده‌ها به اتهام شکار و صید بدون مجوز و با وسایل غیرمجاز حیوانات حفاظت شده، هر کدام از این متهمین را به خرید ۱۰ جلد کتاب به ارزش ۲۰ میلیون ریال و در مجموع ۸۰ میلیون ریال برای تجهیز کتابخانه عمومی شهر کلمه دشتستان مکلف کرد.

راهب با قدردانی از توجه دستگاه قضایی استان بوشهر نسبت به توسعه زیرساخت‌های این حوزه از همکاری خیران و نیکوکاران در عرصه توسعه و گسترش کتابخانه‌های عمومی و تجهیز آنها تقدیر کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا