یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40380
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی بارش پراکنده باران در این استان تا روز دوشنبه هفته جاری تداوم دارد.

تاریخ انتشار: شنبه ، 9 دی 1402 - 18:36

به گزارش صدای استان؛ پیام مساعدی در گفت و گو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: در مدت یاد شده با عبور امواج ناشی از سامانه ناپایدار جو، طی ساعت‌هایی علاوه بر افزایش پوشش ابر در سطح استان و روی دریا، احتمال وقوع بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق در برخی از نقاط، به ویژه مناطق جنوبی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین تا پایان هفته با تداوم وزش بادهای شمالی روی دریا، سواحل استان به تناوب متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با غبار محلی، طی ساعت‌هایی وزش باد و در برخی نقاط بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و در هنگام صبح در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در مدت یاد شده جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در مناطق مرکزی و جنوبی بر روی دریا در برخی ساعت‌ها با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در مناطق مرکزی و جنوبی در برخی ساعات ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۸ ، مد اول ساعت ۱۱:۱۰ ، جزر دوم ساعت ۱۴:۲۹ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۵ خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته جم با ۱۱ و دیر با ۳۱ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا