شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40332
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر :

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تحقق ۱۰۸ درصدی اشتغال‌زایی تعهدات در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۹ هزار و ۸۰۰ فرصت اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف استان بوشهر ایجاد شده است.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 6 دی 1402 - 10:22

مدیرکل کار: بیش از ۲ هزار نفر در پارس‌جنوبی مشغول شدند - پایگاه خبری صدای  استان

به گزارش صدای استان، مصدق کشاورزی صبح امروز در جلسه‌ای با حضور معاون آموزشی مؤسسه کار و تأمین اجتماعی با بیان اینکه تغییر نگرش به مهارت باید از نهاد خانواده‌ها آغاز شود اظهار داشت: آموزش و پرورش سازوکار اجرایی مهارت باید در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان لحاظ کند و در این راستا وزارت متبوع می‌تواند در سیاست‌گذاری کلان نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی یک کار فرهنگی و مهارتی است و نیاز به زمان دارد افزود: بازنگری در سرفصل‌های آموزشی و گنجاندن مبحث کارآفرینی به‌صورت کاربردی و عملی باید انجام پذیرد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر به منظور تغییر فرهنگ خانواده‌ها و نگرش به سمت کارآفرینی در قالب انجمن اولیا، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده است ولی کافی نیست.

کشاورزی راه‌اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در مدارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با جدیت به دنبال فعال‌سازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در مدارس استان بوشهر با کمک آموزش و پرورش خواهیم بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر مهم‌ترین هدف تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان را پرورش مهارت‌های نرم کارآفرینی و تقویت نگرش کارآفرینی در نوجوانان دانست و خاطرنشان کرد: آشنا کردن مربیان، معلمان، دبیران و دانشجویان با مباحث کارآفرینی، تغییر روش‌های تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی با هدف افزایش توانایی‌های کارآفرینان نوجوانان و آشنا کردن خانواده‌ها با مباحث کارآفرینی به منظور تربیت نوجوانان در محیط خانواده از دیگر اهداف تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان است.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال ایجاد شده در استان بوشهر تصریح کرد: در سال جاری ۱۸ هزار و ۳۳۱ تعهد فرصت اشتغال‌زایی برنامه‌ریزی شده که تاکنون در ۹ ماه امسال این میزان مقدار فراتر رفته است.

کشاورزی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده‌اند خاطرنشان کرد: این میزان اشتغال‌زایی نسبت به تعهد تا پایان سال ۱۰۸ درصد محقق شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا