سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40293
تعداد نظرات: ۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مشارکت مطلوب مردم استان در روند اجرایی طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون گفت: تاکنون ۶۰ درصد جمعیت مورد هدف استان بوشهر در این طرح شرکت کرده‌اند.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 28 آذر 1402 - 17:53

 ۴۰۰۰ بیمار دارای فشارخون بالا و دیابت در استان بوشهر شناسایی شد

وحید امیر –به گزارش « صدای استان»؛ برجویی‌فرد روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت : بوشهر از استان‌های پیشتاز در این پایش و در بین ۵۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برخی از شهرستان‌های این استان در پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا، ۷۶ درصد مشارکت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۵۴ نفر دارای فشار خون بالا تشخیص داده شده و ۷۳ نفر مشکوک به دیابت بودند که برای آزمایش های تکمیلی برای مرکزهای درمانی ارجاع شدند.

 ۴۰۰۰ بیمار دارای فشارخون بالا و دیابت در استان بوشهر شناسایی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: کسانی که خودشان امکان فشارخون گیری دارند و قند خون آنان در ۶ ماه گذشته اندازه‌گیری شده می‌توانند به‌صورت غیرحضوری و با مراجعه به سایت اطلاعات خود را ثبت کنند.

خبرنگاران استان بوشهر به پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون با حضور در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پیوستند.

در این آئین، خبرنگاران بوشهری شرکت‌کننده در نشست خبری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سلامت خود را از نظر قند خون و پرفشاری خون بررسی کردند.

پویش ملی سلامت با شعار «آگاهی زودتر مراقبت مؤثرتر» از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده به ازای هر سه‌هزار نفر در استان بوشهر باید یک پزشک خانواده داشته باشیم، گفت: هر سه هزار نفر ۲ نفر مراقب سلامت و یک پزشک خدمات پیشگیری و بهداشتی ارائه می‌دهند که سبب ارتقا سلامت می‌شود.

وی از افزایش پایگاه‌های سلامت در شهرها خبر داد و تصریح کرد: در مجموع در سراسر استان بوشهر نزدیک به ۲۵۰ پزشک در طرح پزشک خانواده مشارکت دارند و به این ساختار اضافه می‌شوند.

برجویی‌فرد  با بیان اینکه طرح پزشک خانواده روستایی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است، اضافه کرد: بوشهر در طرح پزشک خانواده و پوش ملی سلامت و غربالگری دیابت و پرفشاری خون از استان‌های پیشرو است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا