یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40274
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

کمیته مدیریت تسهیلات مشاغل خانگی استان بوشهر با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تشکیل شد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 22 آذر 1402 - 18:17

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به هزار طرح در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در این جلسه با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی در دولت سیزدهم، گفت: میزان اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی به استان بوشهر رشد قابل توجهی داشته است و فرآیند دریافت تسهیلات در دستگاه های اجرایی تسهیل گردید.
کشاورزی تصریح کرد: در مرحله اول ۱۲۰۰میلیاردریال اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی تخصیص یافت که هزار طرح به بانک های عامل جهت دریافت ای تسهیلات معرفی گردیدند.
وی از ابلاغ ۳۱۰میلیارد ریال اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در مرحله دوم سال۱۴۰۲ خبرداد و بیان کرد: ۵۱۲ رسته فعالیت در حوزه ماغل خانگی وجود دارد که باید طبق ظرفیت استان متقاضیان را به رسته های مختلف هدایت کرد که با سیاستگذاری از ایجاد انحراف جلوگیری کنیم.
دبیرکارگروه اشتغال استان بوشهر در ادامه اشاره کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تبصره ذیل آن تسهیلات اشتغال زا به میزان ۱۱۶۶ میلیارد ریال با نرخ ۴ درصد با عاملیت ۱۵ بانک و ۱۱ نهاد متولی در سراسر استان توزیع شده است.
مصدق کشاورزی بیان کرد : تسهیلات تبصره ۱۸ در دو قالب خویش فرمایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی تا سقف ۴ میلیارد تومان ارائه می شود.
وی اظهار داشت: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به سامانه جامه تسهیلات اشتغال کشور به آدرس https://tek.mcls.gov.ir مراجعه کنند و از بخش تسهیلات تبصره ۱۸ سهم استانداران نهاد متولی خود را انتخاب و درخواست تسهیلات خود را به همراه طرح مربوطه و مجوزهای اخذ شده در سامانه مذکور بارگذاری کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: داشتن مدرک مهارتی که فرد قصد فعالیت در آن به عنوان شغل خانگی را دارد از جمله شرایط ثبت نام تسهیلات تبصره ۱۸ می باشد که متقاضیان جهت دریافت مجوز مشاغل خانگی می توانند از درگاه ملی مجوز های کشور اقدام کنند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا