سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40272
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت بوشهر:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی هشت ماه امسال، ۶.۸ میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 22 آذر 1402 - 18:11

۶.۸ میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شد

به گزارش « صدای استان »؛ مهدی صفوی اظهار داشت: طی هشت ماه امسال با احتساب میعانات گازی بیش از ۲۰ میلیون تن کالا به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است که نظر نظر وزنی ۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بیشترین صادرات استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی ۸۷ درصد و ارزشی ۹۲ درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر میزان صادرات در هشت ماه امسال از گمرک منطقه ویژه پارس را ۶.۸ میلیارد دلار دانست و خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تن محصولات به ارزش شش میلیارد و ۸۸۹ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

صفوی، صادرات از مناطق ویژه اقتصادی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در هشت ماه امسال یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صادر شده است.

وی میزان صادرات کالا در هشت ماه امسال از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۲ را ۵۴۹ تن به ارزش ۲۶۸ هزار و ۷۷۴ تن کالا اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت از گمرک خارگ ۵۴۵.۵ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۷۵ میلیون دلار صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان بوشهر صادرات از گمرکات گناوه، کنگان، دیر و بوالخیر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از این ۴ گمرک، کالا به ارزش بیش از ۲۱۷.۵ میلیون دلار کالا در ۸ ماه امسال صادر شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا