یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40254
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر : ۱۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ با نرخ ۴ درصد در استان بوشهر توزیع دستگاهی شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 20 آذر 1402 - 17:20

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تبصره ذیل آن تسهیلات اشتغال زا به میزان ۱۱۶۶ میلیارد ریال با نرخ ۴ درصد با عاملیت ۱۵ بانک و ۱۱ نهاد متولی در سراسر استان توزیع شده است
کشاورزی ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۸ در دو قالب خویش فرمایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و کارفرمایی تا سقف ۴ میلیارد تومان ارائه می شود.

وی بیان کرد: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام به سامانه جامه تسهیلات اشتغال کشور به آدرس https://tek.mcls.gov.ir مراجعه کنند و از بخش تسهیلات تبصره ۱۸ سهم استانداران نهاد متولی خود را انتخاب و درخواست تسهیلات خود را به همراه طرح مربوطه و مجوزهای اخذ شده در سامانه مذکور بارگذاری کنند.
وی اظهار داشت: داشتن مدرک مهارتی که فرد قصد فعالیت در آن به عنوان شغل خانگی را دارد از جمله شرایط ثبت نام تسهیلات تبصره ۱۸ می باشد که متقاضیان جهت دریافت مجوز مشاغل خانگی می توانند از درگاه ملی مجوز های کشور اقدام کنند.
کشاورزی تاکید کرد: نهادهای متولی موظف هستند حداکثر ظرف ۱۰ روز نسبت به بررسی پرونده متقاضی اقدام و نظر خود را در سامانه مربوطه بارگذاری کند پس از تایید نهاد متولی در شهرستان در مرکز استان توسط نهاد استانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به صورت سیستمی به بانک عامل ارجاع داده می‌شود.
کشاورزی افزود: بانک استانی از طریق سیستم توزیع شهرستانی را انجام خواهد داد و بانک موظف است ظرف مدت ۱۰ روز کاری نسبت به بررسی پرونده و در صورت کامل بودن مدارک نسبت به تصویب آن اقدام نماید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پایان گفت: با توجه به قرض الحسنه بودن این تسهیلات و اشتغال زا بودن آن پس از اخذ تسهیلات کمیته نظارت استانی با دبیری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نظارت جدی بر مصرف تسهیلات به عمل خواهد آورد و با هرگونه انحراف در تسهیلات برخورد و تسهیلات دریافتی به نرخ بانک مرکزی محاسبه و مشمول جرائم مربوطه خواهد شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا