یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40239
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر:

بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: وجود هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی از مهمترین چالش‌ها در استان بوشهر است.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 19 آذر 1402 - 19:45

وحید امیر – به گزارش صدای استان؛ علی موحدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفته گذشته شهدای گمنام به استان بوشهر وارد شدند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم استقبال از شهدا در ۳۰۰ مدرسه استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی از حضور حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز در این مراسم و برنامه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها می‌تواند خیرات و برکات فراوانی داشته باشد که در مرکز استان نیز این برنامه در ۰ مدرسه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اردوهای راهیان نور را یکی از کلیدی‌ترین برنامه‌ها در حوزه تربیتی عنوان کرد و ادامه داد: امسال حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز از استان بوشهر به راهیان نور اعزام می‌شوند که اعزام دانش‌آموزان دختر پایان یافته است.

 

وی به برگزاری برنامه اردوهای راهیان پیشرفت در استان اشاره کرد و افزود: بازدید از نیروگاه اتمی، صدرا، پارس جنوبی، پتروشیمی‌ها و… انجام می‌شود که نقش مهمی در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان دارد و موجب خودباوری و افزایش امید به آینده می‌شود.

موحدی با اشاره به اینکه امسال یک‌هزار معلم در استان بازنشسته شده‌اند، عنوان کرد: برای رفع کمبود مدارس به معلم، ۳۰۰ نفر برای مقطع ابتدایی و ۳۲۵ نفر برای مقطع دبیرستان استخدام شدند و از خرید خدمات سال قبل و سرباز معلم و ظرفیت دانشجویان ترم آخر دانشگاه فرهنگیان نیز استفاده شده است.

 

موحدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش اضافه کرد: با نفت تفاهم‌نامه امضا کردیم و اعتبارات خوبی برای برگزاری کلاس کنکور، دوره‌های آموزشی و انگیزشی، خرید و توزیع کتاب‌های کمک‌درسی و دوره‌های توانمندسازی دبیران و… صورت گرفته است.

وی به افزایش قبولی دانش‌آموزان استان بوشهر در رشته‌های خوب دانشگاه‌های معتبر کشور اشاره کرد و گفت: امسال در کنکور ۱۸ دانش‌آموز با رتبه دو رقمی و ۳۰۰ دانش‌آموز با رتبه زیر هزار در استان داشتیم که نتیجه برگزاری این کلاس‌ها بوده و نسبت به قبل بهبود یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس، تاکید کرد: ۴۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس ایجاد شده و ۲۰ کلاس درس تربیت‌بدنی و ۳۰ اتاق بهداشت در مدارس تجهیز و آماده شده است.

وی افزود: توزیع ۲ هزار بسته بهداشتی و ورزشی بین هزار مدرسه استان، ساماندهی مراکز رفاهی و درمانگاه فرهنگیان، ایجاد و راه‌اندازی کانون یاریگران زندگی، نوسازی ناوگان خودرویی و گرفتن سند تک برگ برای هزار ملک آموزش و پرورش از دیگر اقدامات بوده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا