یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40229
تعداد نظرات: ۰
مدیرعامل آبفا:

صدای استان : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می گوید: چشم انداز ما این است که تا سال ۱۴۱۵ باید ۶۰ درصد آب استان از دریا تامین شود، رقمی که اکنون ۲۵ درصد می باشد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 15 آذر 1402 - 19:48

به گزارش صدای استان به نقل از خلیج فارس؛ ابوالحسن عالی در جریان بازدید خبرنگاران از آبشیرین کن های نیروگاه اتمی و نورویژه بوشهر افزود: ظرفیت آماده تولید کنونی آب‌شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر ۱۰۰ هزار متر مکعب است و ۱۴۰ هزار متر مکعب هم در دست ساخت است که یکی از آن‌ها آب‌شیرین‌کن نیروگاه اتمی (رئیسعلی دلواری) به ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز است که در همین دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌که ساخت آبشیرین‌کن‌ها موجب پایداری و تامین آب استان می‌شود، اضافه کرد: روزانه ۴۲۰ هزار مترمکعب تولید آب در استان داریم که یک چهارم آن از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود، اما آنچه در افق ۱۴۱۵ تعریف شده باید افزون بر ۶۰ درصد آب تامینی استان از طریق آبشیرین‌کن‌ها باشد.

حوضچه های رسوب گیری آبشیرین کن نورویژه بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۴۵ درصد آب بوشهر از سد کوثر، ۲۵ درصد از کازرون، ۲۵ درصد از آب شیرین کن‌ها و پنج درصد نیز از چاه‌های موجود در استان تولید می‌شود.، اما با توجه به تاثیر خشکسالی‌هایی که با آن مواجه می‌شویم و نوسانات شدید آب ورودی که موجب کاهش آب استان می‌شود و تنش‌های آبی که در گذشته داشته‌ایم و در آینده نیز احتمال تکرار آن وجود دارد، باید به فکر منابع آب پایدار برای استان باشیم.

متوسط پرداختی یکساله مشترکان خانگی ۱۵۰ هزارتومان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مشترکین آب در استان را ۴۵۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: ۹۰ درصد مشترکین خانگی و ۹۰ آب تولیدی مصرف می‌کنند.

عالی، متوسط قبض صادره برای هر خانوار در سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: به‌صورت متوسط هر خانوار استان بوشهر سالانه ۱۵۰ هزار تومان هزینه آب مصرفی پرداخت می‌کنند.

بازدید خبرنگاران از آبشیرین کن ۷۵ هزار مترمکعبی نیروگاه اتمی

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مشترکین آب استان بوشهر الگوی مصرف معادل ۱۵ مترمکعب رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد مشترکین آب استان بوشهر بین ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب و ۱۵ درصد دیگر بیش از ۲ تا ۴ برابر الگوی تعیین شده آب مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرا پروژه‌های در دست اجرا در حوزه آب‌رسانی خبر داد و بیان کرد: اکنون طرح‌های آب‌رسانی شهری با اعتبار هزار میلیارد تومان و روستایی با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان در قالب جهاد آبرسانی در دست اجراست.

تقاضای توزیع تانکری آب در استان بوشهر ۵۰ درصد کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر وضعیت توزیع آب را رضایت بخش می داند و نشانه آن را چنین برمی شمرد: تقاضای توزیع تانکری آب در استان طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

ابوالحسن عالی اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در هشت ماه امسال، مردم استان بوشهر ۱۳ هزار و ۳۷۶ تماس تلفنی با سامانه مدیریت ارتباطی با مشترکین داشته اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای کاهش ۶۹ درصدی است.

وی افزود: همچنین تقاضای توزیع آب با تانکر در استان بوشهر نیز طی هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مهمترین اهداف شرکت آبفا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر درباره مهمترین اولویت هایش از زمان تصدی این مسئولیت بیان کرد: استقلال نسبی آب استان از استان‌های مجاور با تمرکز بر افزایش ظرفیت آب شیرین کن ها، تکمیل طرح‌های آبی در دست اجرا نظیر طرح آبرسانی از سیراف به جم که فعلا ۱۰ هزار متر مکعب آن وارد مدار شده، رسیدگی به روستا‌های محروم دارای چالش‌های آبی نظیر نوار ساحلی تنگستان، عسلویه و دشتی، ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب بوشهر که به سرمایه گذار سپرده شده و از یک ماه آینده اقدامات اصلاحی آغاز می شود و ادامه شبکه فاضلاب مناطق جنوبی بوشهر که فاز اول آن اخیرا آغاز شده، از جمله اهداف من بوده است.

پیگیر بهبود وضعیت آب شهر بوشهر هستیم

عالی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون ادامه نوبت بندی آب در شهر بوشهر اظهار کرد: مشکل اصلی شهر بوشهر وضعیت خطوط آبرسانی آن است که غیراستاندارد بنا شده است. در این راستا نیازمند همکاری نیروی دریایی برای لوله گذاری و اجرای خط انتقال هستیم که در گام اول وضعیت توزیع آب در بخش شمالی شهر را بهبود ببخشیم که این همکاری جلب شده و بزودی پروژه ما شروع می شود.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا