دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40200
تعداد نظرات: ۰
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خبر داد؛

  جلال اسلامیان _صدای استان: ماریا خویشدوست صبح شنبه در جلسه هماهنگی طرح پویش ملی فشار خون بالا و دیابت در شهرستان دشتستان با اعلام این خبر گفت : این پویش از ۲۰ آبانماه شروع می‌شود و تا ۱۵ دی ماه به دنبال طرح سلامت خانواده ادامه دارد، با این تفاوت که در کل کشور…

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 22 آبان 1402 - 17:21

 

جلال اسلامیان _صدای استان: ماریا خویشدوست صبح شنبه در جلسه هماهنگی طرح پویش ملی فشار خون بالا و دیابت در شهرستان دشتستان با اعلام این خبر گفت : این پویش از ۲۰ آبانماه شروع می‌شود و تا ۱۵ دی ماه به دنبال طرح سلامت خانواده ادامه دارد، با این تفاوت که در کل کشور ۵۸ شهر را در بر گرفته‌بود در حالی است که همگی درگیر این پویش خواهند شد.

خویشدوست ادامه داد : افراد بالای ۱۸ سال و بر اساس آمار بدست آمده، ۳۳ زن باردار زیر ۱۸ سال جز این طرح قرار می‌گیرند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با بیان اینکه ۸۹ هزارو ۸۸۳ زن زیر ۱۸ سال و ۸۹ هزارو ۷۰۸ مرد، که جمعا ۱۷۹ هزارو ۶۲۴ نفر از این تعداد در دشتستان در طرح پایش قرار می‌گیرند افزود : در صورتیکه این طرح را بخواهیم، ۶۰ روزه در نظر بگیریم حداقل روزانه ۳ هزار نفر باید پایش شوند.
وی هدف اصلی از اجرای این طرح را آگاه سازی، بالا بردن امنیت و سلامتی مردم عنوان کرد و اظهار داشت : ۱۷۹ هزارو ۶۲۴ نفر با حوزه شبکه بهداشت عملی نیست باید تمامی دستگاهای اجرایی شهرستان در کنار هم و با همت یکدیگر این طرح را به سرانجام رسانیم.
خویشدوست مادر تمامی بیماری‌ها را، دیابت و فشار خون بالا دانست و گفت : در شرایط کرونا ما متوجه شدیم که ۷۰ درصد مرگ و میر ها در شهرستان بر اثر دیابت و فشار خون بالا بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان دشتستان، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، گروه هدف آن زیر ۱۸ سال است و در این طرح قرار نمی‌گیرد توصیه کرد : از طریق دانش آموزان، پیام خود را به والدین برسانیم و سفیران سلامت دانش آموزان و دانشجویی می‌توانند الان بدرد ما بخورند و در هر اداره هر کسی لینک شود تا خانواده ها مراجعه کنند.
وی از افزایش پایگاه ها در سطح شهر برازجان خبر داد و گفت : ما بستر خوبی در شهرستان داریم و نسبت به بقیه شهرها در آمادگی بیشتری به سر می‌بریم و هدف برای استان بوشهر ۷۵ درصد است در صورتیکه برای شهر برازجان صد در صد است به دلیل اجرای طرح سلامت خانواده آن ۵۸ درصد کل کشور هدف است که صد در صد این جمعیت را مورد پویش قرار می‌دهند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا