یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 40185
تعداد نظرات: ۰
مدیرعامل برق بوشهر در نشست خبری:

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال جاری، میزان خاموشی برق در استان ۴۸ درصد کاهش یافت.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 17 آبان 1402 - 18:09

وحید امیر –به گزارش « صدای استان»؛ غلامرضا حشمتی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود افزایش میزان گرمای هوا در استان بوشهر طی تابستان امسال اقدامات گسترده‌ای به منظور عبور موفق از تابستان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال ۳۶ بار رکورد واج بار سال قبل شکسته شد افزود: در عرصه برق خانگی حدود ۴۶۰ هزار اشتراک داریم و مدیریت آن کار سختی است که با فرهنگ‌سازی و ارائه مشوق‌ها شاهد کاهش یک درصدی در سال جاری بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال ۹۸۹ هزار قبض در استان صادر شده است افزود: ۲۶۲ هزار قبض مشمول پاداش شد و حدود ۶۴ میلیارد تومان پاداش در نظر گرفته شده است و ۱۶۷ هزار اشتراک نیز بستانکار شدند.

هوشمندسازی کنتورها

وی با اشاره به اینکه در بخش اداری نیز ۳۰ درصد کاهش مصرف را داشته‌ایم تصریح کرد: در بخش صنعت به طور متوسط هر هفته ۱۲ ساعت خاموشی برای صنایع داشتیم و شاهد نظم بسیاری خوبی به نسبت سال‌های قبل در اعمال خاموشی‌ها بودیم.

حشمتی با اشاره به واگذاری ۱۱ هزار اشتراک جدید در ۶ ماهه سال جاری افزود: امسال به طور متوسط روزانه ۲۰۰ مگاوات مدیریت مصرف داشتیم که معادل یک نیروگاه متوسط است.

وی از هوشمندسازی همه کنتورهای چاه‌های کشاورزی در استان خبر داد و افزود: امسال همه ادارات و صنایع نیز به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شود و در مجموع ۱۰ هزار کنتور هوشمند در استان نصب خواهد شد.

دلیل بدهی در قبوض برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در پاسخ به سوالی درباره اضافه شدن مبلغی در قبوض برق به عنوان بدهی طی ماههای گذشته توضیح داد: بهمن سال قبل بود که مجلس افزایش قیمت برق بابت مصرف گاز نیروگاهها را مصوب کرد و ۴۶ ریال به ازای هر کیلو وات به قیمت برق اضافه شد. مثلا اگر کسی ۵ هزار کیلووات برق مصرف کرده بود، ۵ هزار ضرب در ۴۶ ریال می شد.

حشمتی بیان داشت: اردیبهشت ماه این مصوبه به استان ابلاغ شد و تا سازوکار آن را روی سامانه قبض اعمال کنیم به آخر خردادماه رسید. طبق بررسی های صورت گرفته متوسط این رقم در استان ما حداکثر ۵۰ هزار تومان به ازای هر مشترک بوده و اگر فردی بیشتر از این رقم شده، ناشی از مصرف بالای برق وی بوده است.

وی ادامه داد: مکاتباتی هم دیوان محاسبات با ما داشت که چرا قانون را اجرا نکرده اید و اگر هم اجرا نمی‌کردیم از نظر دستگاههای نظارتی زیرسوال بودیم، از این رو چون آیتم دیگری در قبوض نداشتیم، در قبض‌ها به صورت بدهی اعلام شد، هرچند در جزییات قبض توضیح داده شده که این رقم بابت مصرف سوخت نیروگاههای برق بوده است.

غلامرضا حشمتی اضافه کرد: امیدواریم که امسال دوباره مبلغی اضافه نشود، چرا که این پول به حساب خزانه می رود و فقط تیر و ترکش‌ها و گرفتاری هایش برای ماست.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا