یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39993
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر مطرح کرد؛

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با تعیین مهلت ۲ هفته ای برای شهرداری‌های این استان گفت: شهرداری‌های استان بوشهر دستفروشان را ساماندهی کنند.

تاریخ انتشار: شنبه ، 29 مهر 1402 - 17:52

به گزارش « صدای استان »؛  مصدق کشاورزی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با هشدار به شهرداری‌های سراسر استان اظهار داشت: به شهرداری‌ها ۲ هفته فرصت می‌دهیم موضوع دست‌فروشی‌ها را ساماندهی کنند.

وی اضافه کرد: هر جایی با دست‌فروشی مواجه شدیم که از اتباع غیرمجاز است از نظر ما متولی این دست فروشان شهرداری است و ما مستقیماً شهرداری مربوطه را جریمه و اعمال قانون خواهیم کرد.

 

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری

کشاورزی با بیان اینکه کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند زیر چتر بیمه بیکاری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: کارگرانی که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه و غیر ارادی از کار بیکار می‌شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت متأهل بودن حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر به کاهش پرونده‌های بیمه بیکاری در استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان هزار و ۵۷۴ هستند که به صورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند.

لزوم تقویت فرهنگ مهارت آموزی در استان بوشهر

کشاورزی افزود: این استان به شدت با چالش فقدان مهارت و تکنسین روبروست و لازم است هنرستان‌ها تقویت و دانش‌آموزان بیشتر به سمت مهارت آموزی هدایت شوند.

دستفروش ها به “روزبازارها” هدایت می شوند

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به حضور ۸۶۰ هزار نفر بوشهری در پنجره طلایی جمعیت و جوانی جمعیت این استان، بیان کرد: اگر سالانه ۳۰ هزار اشتغال جدید در استان بوشهر ایجاد شود موفق می‌شویم نرخ بیکاری را در وضعیت کنونی حفظ کنیم.

کشاورزی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان بوشهر ۶.۴ درصد است که همه افراد وارد شده به سن اشتغال را شامل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان بوشهر بیش از این است و دغدغه ما در این حوزه بیشتر است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۴۶ هزار دانشجو در استان بوشهر تحصیل می‌کنند که ۶۲ درصد در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

استان بوشهر پیشتاز در کسب عناوین کشوری

کشاورزی گفت: در هجدهمین جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر ملی که به عنوان اولین همایش ملی اقتصاد تعاونی با حضور رئیس جمهور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد از یک تعاونی برتر استان بوشهر به عنوان تعاونی برتر ملی تقدیر شد.

وی افزود: در سی و چهارمین دوره جشنواره امتنان از کارگران و گروه‌های کار نخبه و واحدهای نمونه از نخبه ملی از شرکت کشت و صنعت پاسارگاد تنگستان با حضور رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت محور، به پاس تلاش‌های مستمر در راستای حفظ و بهبود سطح سلامت کارگران، رشد تولید و توسعه محیط کار سالم، کارفرمای سلامت محور در سطح ملی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از استان بوشهر انتخاب شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا