سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39967
تعداد نظرات: ۰

جلسه شورای تامین مسکن شهرستان دشتستان به ریاست بنافی فرماندار شهرستان دشتستان وبا حضور دستغیبی مدیر کل راه وشهرسازی استان ، هوایی رئیس راه وشهرسازی شهرستان دشتستان و سایر اعضای شورا بمنظور بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. ‎

تاریخ انتشار: شنبه ، 29 مهر 1402 - 11:52

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی استان بوشهر ،سید محمود دستغیبی مدیر کل راه وشهرسازی استان در این جلسه که باحضور بانک‌های عامل وشهرداران برگزارشد با اشاره به اهمیت نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ، خواستار سرعت بخشیدن به روند اقدامات مرتبط با نهضت ملی مسکن شده وخاطرنشان کردند:مسکن نیاز اصلی هر شخص بوده که دولت درجهت رفع این نیاز،اقداماتی را فراهم نموده و عزم جدی جهت ساخت مسکن برای قشر ضعیف جامعه دارد و همه ظرفیت ها وامکانات رو آماده نموده است.

دستغیبی خواستار عزم جدی بانکها در پرداخت تسهیلات خودمالکی شد و افزود: این فرصت بسیارخوبی است که باید از این فرصت ها بهره لازم رابرد تا مبادا افرادی درجامعه فاقد سرپناه بمانند.پس لازم است دستگاه های ذیربط در تکمیل این فرایند با روحیه ای جهادی نهایت همکاری را با یکدیگر داشته باشند.
زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان ضمن ارائه آخرین گزارشات نهضت ملی مسکن گفت:معادله ساخت مسکن معادله پیچیده ای نیست و قطعا”مستلزم یک نهضت همگانی است.
هوائی اضافه کرد: اکنون که یکی از مهمترین اهداف دولت تامین و تهیه مسکن برای جوانان،اقشار محروم و کم درآمد جامعه می باشد می بایست به این موضوع شتاب بیشتری بخشید. واینمستلزم همکاری همه دستگاههای اجرایی است که بر حسب شرح وظایف و اختیارات خود اقدام نموده تا اینکه در ساخت مسکن تسریع و شتاب بیشتری صورت پذیرد.

وی با تاکید براینکه همین تعامل بین دستگاهی در مدیریت زمان و هزینه های ساخت تاثیر بسزایی دارد افزود: بانکهامی بایست مطابق دستورالعملهای اجرایی در پرداخت تسهیلات تسریع نمایند،موانع پیش رو را بردارند تا متقاضیان اخذ تسهیلات سریعتر بتواند تسهیلات اخذ نمایند.

احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان ضمن تاکید بر اینکه، حق داشتن مسکن مناسب،از اولین نیازهای انسان است افزود:همه مسئولین ذیربط در تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه وظیفه دارند که امروز نیز خوشبختانه دولت سیزدهم عزم جدی در این خصوص داشته که این یک فرصت خوبی است.

فرماندار دشتستان اظهار کرد:امکان سنجی و شناسایی اراضی مستعد و الحاق به محدوده شهرها و روستاها از وظایف راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که می بایست در این خصوص تسریع شود.🔹بنافی به وظایف بانکهای عامل نیز اشاره کرد وگفت:بانکها می بایست اولویت پرداخت تسهیلات خود را در قالب نهضت ملی مسکن (اعم از پرداخت تسهیلات خودمالکی،بافتهای فرسوده شهری و …)قرار دهند.🔹ایشان به شرایط آب و هوائی منطقه اشاره وبیان داشتند ؛اکنون فصل کار است و بهترین فرصت جهت پیشرفت فیزیکی پروژه هاست فلذا دستگاههای متولی میبایست شتاب نموده و اقدام نمایند.

وی در پایان گفت؛مبادا دستگاهی با گذاشتن موانع باعث تعطیلی پروژه های ساخت مسکن و یا بی انگیزه نمودن متقاضی در پرداخت سهم آورده خود گردد.

گفتنی است ؛ در این جلسه ابعاد مختلف کاری پروژه های نهضت ملی مسکن بررسی و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.


برچسب ها: #دشتستان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا