یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39904
تعداد نظرات: ۰
مدیرکل پست استان بوشهر:

مدیرکل پست استان بوشهر از جابه جایی ۳ میلیون ۴۷۹ هزار مرسوله طی نیمه نخست سالجاری خبر داد و گفت: این اداره کل در ۶ ماه ابتدای سال جاری با رشد ۲۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 17 مهر 1402 - 18:11

وحید امیر – به گزارش « صدای استان »؛ جهانشیر بارگاهی در نشست خبری روز یکشنبه ۱۶ مهرماه به مناسبت روز جهانی پست بابیان اینکه اتحادیه جهانی پست از ۱۹۲ کشور تشکیل‌شده که پست ایران از سال ۱۲۵۳ عضو اتحادیه بوده اظهار داشت: در سه هزار سال پیش در حکومت هخامنشیان توسط چاپار پست ابداع شد و ارتباطات برقرار گردید.
وی اضافه کرد: پست در ایران تا سال ۱۲۵۸ به‌صورت «اداره پست» فعالیت می‌کرد که بعدازآن وزارت پست تأسیس گردید و تشکیلات ساختمانی آن به وجود آمد.
مدیرکل پست استان بوشهر با اشاره به اینکه پست در ۴ دوره به وجود آمده ابراز داشت: دوره چهارم پست مربوط به سکوی تجارت الکترونیک یعنی خدمات مبتنی بر وب است.

وی تصریح کرد: خدمات خرید و فروش اینترنتی در استان بوشهر بیشتر از بقیه استان‌ها بوده که معادل ۲۰ استان کشور ورودی داشته است.
بارگاهی میزان ترافیک روزانه مرسولات در استان بوشهر را ۱۵۵۰ مرسوله برشمرد و گفت: در ۶ ماهه سال جاری ۹۷۸۰ مرسوله از استان خارج که درمجموع روزانه ۱۹۳۳۰ مرسوله خارج و وارد استان می‌شود.

وی بابیان اینکه ماهیانه ۵۷۹۹۴۷ مرسوله در استان صادر و وارد می‌شود اذعان داشت: از این مقدار ۲۹۳۴۲۱ مرسولات صادره و ۲۸۶۵۲۶ مرسوله وارده است.
مدیرکل پست استان بوشهر میزان مرسولات صادره و وارده طی نیمه نخست سال در استان را ۳ میلیون و ۴۷۹ هزار عنوان کرد و گفت: از این مقدار یک‌میلیون و ۷۶۰ هزار مرسوله صادر و یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار مرسوله وارد استان شده است.
وی در ادامه بیان داشت: پست استان بوشهر در ۶ ماهه سال جاری با ۲۵ درصد رشد در ترافیک رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت در اداره پست کاری پرمشقتی است ابراز داشت: شرکت پست تنها در سال ۳ روز تعطیلی دارد و بقیه روزها در حال خدمت‌رسانی می‌باشد.
وی تعداد نقاط قبول پستی در استان را ۲۶۳ مورد برشمرد و گفت: از این مقدار ۱۴۳ نقطه آن در روستاها وجود دارند.
بارگاهی در تشریح دیگر خدمات پست استان بوشهر اذعان داشت: در کنار جابجایی مرسولات پستی خدمت‌هایی ازجمله احراز مکانی الکترونیک و تأییدیه کد پستی بر عهده پست است.

وی بابیان اینکه در یک سال و نیم گذشته ۱۹ نفر عملیاتی به اداره پست استان اضافه‌شده خاطرنشان کرد: از فردا خط تهران بوشهر و کامیون ایسوزو ۶ تنی هم به حمل‌ونقل مرسولات پستی استان بوشهر اضافه خواهد شد.
مدیرکل پست استان بوشهر در پایان گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ مرسوله نمایشگاه کتاب در استان بوشهر به‌صورت نیم‌بها توزیع شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا