شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39895
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیر تعاون روستایی استان بوشهر گفت: با تأمین تسهیلات ترجیحی شرایط خرید خرمای مازاد سنواتی باغداران منطقه دشتستان فراهم شده است.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 17 مهر 1402 - 10:01

خرید توافقی خرمای مازاد سنواتی در شهرستان دشتستان آغاز شد

به گزارش صدای استان؛ عبدالحسین خلعتی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: در راستای اجرای دستورالعمل خرید توافقی محصولات مازاد کشاورزان با تأمین تسهیلات ترجیحی شرایط خرید خرمای مازاد سنواتی باغداران منطقه دشتستان فراهم شده است.

وی افزود: پس از بررسی و تصمیم گیری در کارگروه استانی مقرر شد که تشکل‌های غیر دولتی تحت نظارت تعاون روستایی به عنوان مجری طرح با همکاری سردخانه داران، سورتینگ ها و واحدهای بسته بندی و فرآوری اقدام به خرید توافقی محصول سنواتی از نخل‌داران دشتستان کنند.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر در خصوص خرید توافقی مازاد خرمای باقی مانده سال قبل دشتستان اظهار داشت: مجریان طرح تعیین و مراکز خرید در نقاط مختلف شهرستان دشتستان مشخص شده که با معرفی و تأیید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آماده پذیرش و خرید محصول خرمای سال قبل از باغداران منطقه با قیمت توافقی هستند.

وی تصریح کرد: باغداران پس از اخذ معرفی نامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان به نزدیک‌ترین مرکز خرید به نگهداری محصول خود مراجعه، تا محصول خرمای مشمول طرح را بر اساس قیمت مصوب شده در کارگروه استان برای درجات کیفی مختلف، عرضه و با قیمت توافقی بفروش رسانند.

خلعتی بیان کرد: پس از اخذ تسهیلات ترجیحی با استفاده از خط اعتباری توسط مجریان طرح و ثبت خرید در سامانه مربوطه با اطمینان، بررسی و تأیید کارگروه استانی بهای محصول خریداری شده از طریق بانک عامل مستقیماً به حساب کشاورزان ذینفع واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: مراکز خرید در محل سردخانه‌ها و سورتینگ های نزدیک به نخیلات شهرستان تعیین و خاتمه خرید در این مرحله تا پایان مهرماه است.


برچسب ها: #خرما #دشتستان
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا