شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39814
تعداد نظرات: ۰

استاندار بوشهر گفت: وزیر کشور دستور داد ستاد کالا و ارز مجوز سفر نخست ملوانان این استان ( کالای ته لنجی ) را ابلاغ کند.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 10 مهر 1402 - 18:21

احمد محمدی زاده روز دوشنبه در نشست با مدیران دستگاههای اجرایی با اشاره به نشست هفته جاری خود با احمد وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: کارگروه ویژه مرز به ریاست احمد وحیدی و با حضور اعضا در وزارت کشور برگزار و در ارتباط با کالاهای همراه ملوان، بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: استاندار بوشهر به نمایندگی از استانداران جنوبی در این نشست حضور یافت و ضمن دفاع از معیشت مرزنشینان خواستار صدور مجوز سفر اول ملوانان شد.

محمدی زاده یادآورشد: وزیر کشور با حمایت از سخنان استاندار بوشهر و در راستای دفادع از معیشت مرزنشینان ، به ستاد کالا و ارز ابلاغ کرد تا مجوز سفر اول در اسرع وقت صادر شود.

طبق قانون «کالای ته لنجی یا ملوانی، کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند» و بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه می‌تواند ۶ بار کالا به میزان ۱۵۰۰ دلار با خود وارد کند.

روز گذشته نیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست هم اندیشی با خبرنگاران گفته بود: با توجه به مشکلات کالای ته لنجی در سفر یاد شده با مذاکره با رئیس جمهور در این زمینه خواستار تشکیل جلسه ای با حضور استانداران بوشهر، خوزستان ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در حضور رئیس جمهور یا معاون اول شدم که براساس اظهارات آیت الله رئیسی برای حل مشکل مردم، بزودی در این خصوص نیز نشستی برگزار خواهد شد.

مهدی مهرانگیز ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون لنجداران این استان سفر دریایی برای دریافت ته لنجی نداشته‌اند که این مهم نیز با رئیس جمهوری مطرح شد و قول پیگیری دادند.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری استاندار بوشهر پیش بینی می شود یک تا دو ماه آینده سفر اول لنجداران انجام شود.


برچسب ها: #ته لنجی
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا