سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39700
تعداد نظرات: ۰
با حضور مدیر کل دادگستری استان بوشهر صورت گرفت؛

جلال اسلامیان _صدای استان :طی مراسمی صبح دوشنبه ۳ مهرماه، ۱۴۰۲ به ریاست احمد بنافی فرماندار دشتستان و با حضور مهدی مهرانگیز مدیر کل دادگستری استان بوشهر، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دشتستان در سالن اجتماعات فرمانداری برازجان برگزار شد. فرماندار دشتستان ضمن گرامیداشت…

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 4 مهر 1402 - 12:19

جلال اسلامیان _صدای استان :طی مراسمی صبح دوشنبه ۳ مهرماه، ۱۴۰۲ به ریاست احمد بنافی فرماندار دشتستان و با حضور مهدی مهرانگیز مدیر کل دادگستری استان بوشهر، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان، آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان دشتستان در سالن اجتماعات فرمانداری برازجان برگزار شد.

فرماندار دشتستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خصوص اهمیت دستگاه قضا گفت : در ساختار حاکمیتی یک جایگاه ممتاز دارد، حل و فصل دعاوی و احکام قضاوت کردن بین مردم یکی از کارهایی است که حکومت به عنوان متولی عموم مردم بر عهده گرفته است.
احمد بنافی با بیان اینکه دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران مظلوم است اذعان کرد : دستگاه قضا با یک چالش بزرگی به نام ساختار و سازمان و مسائل مالی مواجه است و اعتباراتی در دولت وجود دارد که از آنها صیانت می‌کند که خودش به آن اندازه برخوردار نیست.
ایشان با اشاره به اینکه قوه قضائیه از لحاظ ساختمان و خودرو مشکل دارد و آن طور که باید حقش ادا نشده است افزود : با وجود این همه مشکلات از جمله نیروی انسانی و با وجود حجم وسیعی از پرونده ها و چالش های تحولات مردم، همچنان به نحو احسن به وظایف خود عمل می‌کند.
این مقام عالی دولت، قوه قضائیه را یکدستگاه بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت : شهرستان دشتستان در سال ۳۰ هزار پرونده ورودی دارد که هر یک از قضات در سال در حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ پرونده به آنها مراجعه می‌شود.
بنافی خاطر نشان کرد : یک زمانی کل مجموعه قضایی در شهرستان دشتستان معطوف بود به شهر برازجان، ولی امروز ما شاهد هستیم که از ۶ بخش ما، ۵ بخش شهرستان دارای دادگستری است و یک بخش هم با عنایت مدیر کل دادگستری استان، در حال پیگیری است.
بنافی با بیان اینکه یکی از آرزو های دیرینه مردم بخش بوشکان این بود که دارای دادگستری شوند افزود : با حضور مدیر کل دادگستری استان بوشهر ما شاهد پیشرفت و تحول در دستگاه قضا هستیم که این مهم محقق شد.

فرماندار دشتستان در خصوص حقوق عامه گفت : عمده مشکلات مردم که به دنبال آن نارضایتی در پیش دارد برمی‌گردد به ترک فعل، بعضی جاها قانون ضعیف عمل می‌کند که مربوط به گذشته است و باید اصلاح شود.
مدیر کل دادگستری استان بوشهر نیز در این آئین با اشاره به تاکیدات موکد مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مبنی بر احیای حقوق عامه اظهار داشت : مردم استان بدانند که اگر مسئولی یا گاهاً دست درازی به اموال بیت‌المال کرد، این وظیفه دادستان و رئیس دادگستری است که باید اینها را احیا کند و هرجایی حقی مربوط به مردم است باید در صدد احیای آن باشند.
مهدی مهرانگیز در خصوص بحث اطاله دادرسی که به حق اعتراض مردم را به همراه دارد خطاب به قضات متذکر شد : گاها یک پرونده ای چندین سال، شاید هم کمتر طول بکشد، دستور موکد من به روسای دادگستری و دادستان‌ها این است که نگذارند حداکثر پرونده ای حقوقی که باید کارشناسی شود در طول یکسال بایستی پرونده جمع شود.
این مقام عالی قضایی، گفت : تغییرات امر طبیعی است و از روسای دادگستری و دادستان ها میخواهم که مردم دار باشند و درب مجموعه همیشه بروی مردم باز باشد.
مدیر کل دادگستری استان بوشهر از صدور حکم ۹۵ درصد از پرونده های سال گذشته خبر داد و گفت : به مردم استان قول مساعد میدهم تا پایان سال جاری بتوانیم تا ۹۵ در صد از پرونده هایی که از قدیم مانده را حکم مقتضی صادر کنیم.

گفتنی است در این مراسم حسین عزمی تکریم و محمود شاه صادقی به عنوان رئیس جدید دادگستری دشتستان معارفه شد. همچنین یاسر حیدری پس از ۸ سال سکانداری دادستانی دشتستان تکریم و عباس رستگار به عنوان دادستان جدید دشتستان معارفه شد. در این مراسم از زحمات ۴ ساله حجت الاسلام جمال مهدوی نسب در دادگاه عمومی بخش سعدآباد تقدیر شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا