یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39696
تعداد نظرات: ۰

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از اجرای سومین پویش سراسری”خرید امن” جهت آشنایی کاربران فضای مجازی و شهروندان در خصوص شیوه صحیح خرید امن و ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در موضوعات کلاهبرداری‌های اینترنتی خبر داد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه ، 29 شهریور 1402 - 12:56

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ‌ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص این خبر اظهار داشت: پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و آگاه‌سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین به مدت یک هفته از تاریخ ۲۶ شهریور الی ۱مهر در شهر بوشهر برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: در حین برگزاری این پویش سعی خواهیم کرد با هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مرتبط و بویژه رسانه‌های استانی به شیوه‌ها و قالب‌های نوین، اقدامات چندوجهی نظیر تولید محتواهای آموزشی پیشگیرانه و انتشار آنها در بسترهایی که محل حضور کاربران بوده و احتمال آسیب‌پذیری نیز در همین زمینه متصور هست و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی و نمایشگاه ثابت و سیار، مردم را در افزایش دانش لازم برای انجام یک فعالیت اقتصادی یا یک خرید امن اینترنتی، همراهی کنیم.
این مقام انتظامی افزود: ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده‌سازی ساز و کارهای پیشگیری از وقوع جرم در سکوهای فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکوها و خدمات پرداخت خرید  امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خریدهای اینترنتی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.
سرهنگ قاسمی نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع‌رسانی  پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی را در آگاه‌سازی کاربران فضای مجازی جهت خرید امن خواهند داشت.
این مقام مسئول بیان داشت: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان متصور است.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی لینک‌های با منابع ناشناس و تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی کلیک نکرده و تا زمان دریافت کالا یا خدمات در خریدهای اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی همانند بیعانه خودداری نمایند و در این ایام نیز هنگام خرید اینترنتی لوازم‌التحریر مواظب باشند تا فریب کلاهبرداران سایبر را نخورند.


برچسب ها: #بوشهر #پلیس فتا
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا