شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39618
تعداد نظرات: ۰
بخشدار دلوار مطرح کرد؛

بخشدار دلوار با بیان اینکه آب، راه و برق سه مشکل این بخش می باشد، می گوید: با اقدامات صورت گرفته طی دو سال گذشته، امروز تنش آبی خصوصا در روستاهای جنوب بخش دلوار برطرف شده است.

تاریخ انتشار: شنبه ، 11 شهریور 1402 - 09:10

وحید امیر –به گزارش صدای استان ؛ عبدالرضا عالی پور در نشست خبری افزود: برخی روستاهای دلوار یک یا دو روز در هفته آب شرب داشتند که با اقداماتی نظیر اجرای خط لوله رستمی به عامری، خط دوم ایستگاه پمپاژ دلوار به محمدعامری، افزایش ۳۰ لیتر بر ثانیه ورودی آب بخش و اجرای مخزن در برخی روستاها، تنش آبی در دلوار پایان یافته، هرچند نوبت بندی یک روز در میان در برخی مناطق وجود دارد.

 

عالی پور درخصوص وضعیت برق در بخش دلوار نیز گفت: پایه های فرسوده برق یکی از مشکلات دلوار بوده که در دولت کنونی ۷۷۰ پایه برق تعویض شده، همچنین توسعه شبکه فشار ضعیف و اصلاح شبکه برق در برخی مناطق، باعث شده خاموشی ناشی از افت ولتاژ خصوصا در تابستان کمتر شود.

وی به مشکلات راههای بخش دلوار اشاره کرد و گفت: تعریض و بهسازی مسیرهای روستایی علی آباد به دلوار، چاه تلخ به علی آباد و خورشهاب به طول ۱۱ کیلومتر انجام شده، ضمن اینکه با پیگیری های صورت گرفته، ۱۰ میلیارد تومان برای جاده محمدعامری به باشی در جنوب دلوار اختصاص یافته اما ناکافی است.

واگذاری ۱۰۰ هکتار ساحل دل آرام به سرمایه گذار

عالی پور با بیان اینکه طرح واگذاری ۱۰۰ هکتار در ساحل روستای دل آرام به عنوان منطقه گردشگری به سرمایه گذار در مراحل نهایی می باشد، یادآور شد: برآورد اولیه اجرای برای سرمایه گذاری در این روستا هزار میلیارد تومان است و قرار شده بخش خصوصی در راستای مسئولیت اجتماعی به بهسازی مسیر محمدعامری به باشی اقدام نماید.

فعال شدن پروژه مجتمع فرهنگی دلوار

بخشدار دلوار درخصوص اقدامات فرهنگی در این بخش اظهار داشت: مجتمع فرهنگی دلوار که طی ۱۵ سال اخیر ناتمام رها شده بود فعال گردیده، ولی اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی جوابگو نیست و تلاش داریم در سفر وزیر ارشاد برای شرکت در مراسم سالگرد شهید رئیسعلی دلواری، محوز تامین تجهیزات از وزیر اخذ شود.

وی افزود: همچنین ۲۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز موزه شهید رئیسعلی دلواری اختصاص یافته که از مهرماه پروژه فعال و شاهد بهبود وضعیت این موزه خواهیم بود.

به گفته عالی پور، در هفته دولت امسال ۷۴ پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش دلوار آغاز یا افتتاح شده که شاخص ترین آنها در خصوص تولید نوزاد یا غذای ماهی در قفس بوده است.

برگزاری کنگره شهید رئیسعلی دلواری

بخشدار دلوار در بخش پایانی این نشست خبری به برگزاری کنگره شهید رئیسعلی دلواری اشاره کرد و خبر داد: مراسم محوری امسال، ۱۱ شهریورماه با سخنرانی وزیر ارشاد و کنعانی  سخنگوی وزارت خارجه در منزل این شهید برگزار می شود.

وی همچنین برگزاری رژه اقتدار دریایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در ساحل دلوار و نشست مبارزان ضد استعماری جنوب توسط دانشگاه خلیج فارس را از دیگر برنامه های سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری اعلام کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا