یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39552
تعداد نظرات: ۰
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان بوشهر :

نشست خبری صابری مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان بوشهر به مناسبت هفته دولت با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 7 شهریور 1402 - 18:17

وحید امیر –به گزارش « صدای استان »-وحید امیر؛  رضا صابری در این نشست به تشریح مهم‌ترین اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت. وی با بر شمردن شاخص‌های مهم عملکردی بانک، اظهار داشت: منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به لطف و عنایت خاص پروردگار و با اعتماد و حمایت‌های مردمی از مرز ۲۰۰ همت عبور کرده و در استان نیز بالاتر ۶ همت رسیده که در استان رشد ۴۵درصدی از ابتدای سال را ثبت نموده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با موافقت سهام‌داران و مجوز از بانک مرکزی، سرمایه خود را به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش داده که در نظر دارد با اخذ مجوزات لازم این رقم را به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد. سرمایه مناسب و کافی یکی از الزامات برای حفظ سلامت شبکه بانکی می‌باشد و نسبت استانداردی که اعلام شده به میزان ۸ درصد می‌باشد و این درحالیست که نسبت کفایت سرمایه در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در پایان خردادماه بالغ بر ۸٫۸ درصد اعلام گردیده است.

صابری افزود : تعداد مشتریان بانک از مرز ۱۵میلیون نفر گذشته و با توجه به سامانه‌های غیرحضوری، هر روز شاهد افزایش تعداد مشتریان در بانک می‌باشیم. بانک قرض الحسنه مهر ایران مسئولیت پرداخت تسهیلات خرد جامعه را بعهده دارد که در استان بوشهر تعداد ۵۵٫۵۳۳ فقره وام قرض‌الحسنه بالغ بر ۳۸٫۱۰۰ میلیارد ریال در یک سال اخیر به هم استانی‌های عزیز پرداخت نموده که این آمار بانک را به لحاظ تعداد تسهیلات سالانه، در رتبه نخست در بین بانک‌های استان، قرار می‌دهد.

آمار تسهیلات پرداختی

  • پرداخت تعداد ۶,۴۴۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بدون ضامن در راستای تاکیدات مقامات محترم ریاست جمهوری، بانک مرکزی و اقتصادی و دارایی به مبلغ ۲,۵۲۴ میلیارد ریال
  • پرداخت تعداد ۶,۴۲۳ فقره تسهیلات کالاکارت بدون نیاز به سپرده گذاری و با کارمزد ۴ درصد به مبلغ ۳,۰۰۰ میلیارد ریال در راستای حمایت از تولید داخلی و مصرف ایرانی
  • پرداخت ۳,۰۶۰ فقره تسهیلات غیرتکلیفی کارگشائی، ودیعه مسکن، خود اشتغالی و کارآفرینی به مبلغ ۵۰۵ میلیارد ریال و همچنین پرداخت ۲۸۰ فقره تسهیلات تکلیفی به مبلغ ۲۵۲ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی)
  • پرداخت تعداد ۱,۷۵۳ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۲,۰۶۵ میلیارد ریال
  • پرداخت تعداد ۱,۳۵۲ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به مبلغ ۱,۵۰۷ میلیارد ریال
  • پرداخت تعداد ۶۳۶ فقره تسهیلات به بیماران معسر به مبلغ ۱۳۴ میلیارد ریال
  • پرداخت تعداد ۱۲۴ فقره تسهیلات بنیاد برکت به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال (استانی)
  • پرداخت تعداد ۷۶ فقره تسهیلات بهزیستی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال
  • پرداخت تعداد ۷۵ فقره تسهیلات دانشگاه آزاد به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال
  • پرداخت تعداد ۶۷ فقره تسهیلات بنیاد مسکن به مبلغ ۲۹ میلیارد ریال

مسئولیت‌های اجتماعی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در یک سال گذشته با تخصیص بخشی از منابع خود به اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر استان، بصورت بدون دوره انتظار وام‌های خرد به تعداد ۹۴۱ فقره بالغ بر ۱۱۲ ریال پرداخت نموده است.

خدمات غیرحضوری

در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، تمامی خدمات از افتتاح حساب، انتقال وجوه و… تا دریافت تسهیلات بر پایه همراه بانک و یا پیشخوان مجازی وبسایت بانک، بصورت الکترونیکی و کاملا غیرحضوری انجام می گردد.

از جمله تسهیل گری‌هایی که برای دریافت وام های قرض‌الحسنه صورت پذیرفته، تسهیلات بدون ضامن هست که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای رفع مشکل یافتن ضامن توسط متقاضیان وام، تسهیلات بدون ضامن را ارائه می‌دهد تا دیگر هیچ دغدغه و مشکلی در زمینه یافتن ضامن نداشته باشند و بتوانند به راحتی وام‌های خود را دریافت نمایند و تنها شرط بهره‌مندی از وام‌های بدون ضامن، داشتن رتبه اعتباری مناسب در سامانه اعتبارسنجی ایرانیان می‌باشد. تعداد ۴۳۵ هزار فقره وام بالغ بر ۱۴۰هزار میلیارد ریال وام بدون ضامن در کشور پرداخت شده که سهم استان بوشهر تعداد ۶٫۴۳۲ فقره بالغ بر دو هزار و پانصد میلیارد ریال می‌باشد. اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای سایر رتبه‌های اعتباری، باز هم شرایط را بگونه‌ای فراهم نموده که با توثیق سهام از ظرفیت سهامداری خود برای تامین وثیقه تسهیلانت و یا دریافت سفته الکترونیک، به راحتی بتوانند وام های خود را دریافت نمایند.

سفته الکترونیک

یکی از خدماتی است که مشتران بانک بصورت آنلاین می‌توانند بعنوان ضمانت دریافت وام استفاده کنند. مشتریان می‌توانند سفته را بصورت آنلاین و غیرحضوری خریداری کرده و نیازی به مراجعه به بانک و واحدهای فروش سفته نبوده و می‌توانند بدون اتلاف انرژی، زمان و هزینه اضافی از فواید آن بهره‌مند شوند.

انتشار اوراق قرض‌الحسنه برای اولین بار در کشور

انتشار اوراق قرض‌الحسنه برای اولین بار در شبکه بانکی به شیوه کارسازی امتیاز وام برای خریداران اوراق قرض‌الحسنه و قابلیت انتقال امتیاز وام به سایرین با کارمزد ۲ درصد نیز از اقدامات بانک در یک سال گذشته بوده است.

یکی از دیگر افتخارات بانک، برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگی هنری قرض‌الحسنه می‌باشد

همان‌‎گونه که مستحضرید به پیشنهاد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مصوبه شورای فرهنگ عمومی، ۱۴ اسفند ماه هر سال و مصادف با روز احسان و نیکوکاری، بعنوان روز ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه نام‌گذاری گردید. ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه با استفاده از رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان و اصحاب رسانه مروج فرهنگ قرض‌الحسنه و بستر سازی برای ایجاد شبکه فعالان هنر و رسانه در ترویج این فرهنگ و نیت نیل به سمت مرجعیت بانک در پویش‌های قرض‌الحسنه در کشور از جمله اهداف این جشنواره بود که در اسفند ماه سال گذشته با حضور مقامات کشوری از جمله وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

یکی از خدمات ارزنده بانک، مربوط به پرداخت حقوق کارکنان می باشد

این طرح با هدف افزایش رفاه پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و غیردولتی، طراحی شده و در حال اجراست؛ بطوری که سازمان‌ها و شرکت‌ها با پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خود از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، می‌توانند بمیزان ۴درصد از کل واریزی حقوق ماهانه خود را در قالب وام قرض‌الحسنه در اختیار کارکنان خود قرار دهند.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا