سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39511
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: استاندار بوشهر در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در هفته دولت، فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین فاز این میدان گازی به‌دست آقای رئیسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 5 شهریور 1402 - 11:23

فاز ۱۱ پارس جنوبی به‌دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود

به گزارش صدای استانبه نقل از ایرنا، احمد محمدی‌زاده در آیین افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های شهرستان دیلم از افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خبر داد و افزود: براساس برنامه‌ریزی آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور همزمان در پنجمین روز از هفته دولت دوشنبه ۶ شهریور وارد فرودگاه عسلویه می‌شود و با حضور در منطقه پارس جنوبی دستور افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی را صادر خواهد کرد.

وی از افتتاح طرح‌های مختلف صنعت نفت و گاز در منطقه پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت خبر داد و اضافه کرد: در سفر آقای رئیسی به عسلویه طرح‌های پتروشیمی و چند طرح عمرانی در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی بعد از دو دهه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، عنوان کرد: با وارد مدار شدن این فاز، تولید اولیه آن روزانه ۱۵ میلیون متر مکعب گاز است که در گام‌های بعدی تا ۵۶ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی تولید ۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۷۵۰ تن گوگرد در شبانه‌روز را از دیگر ویژگی‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی دانست و تاکید کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی با توان متخصصان صنعت نفت جمهوری اسلامی وارد مدار بهره‌برداری شده که در تاریخ صنعت نفت ایران بی‌نظیر است.

محمدی‌زاده یادآور شد: با افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی، پرونده فاز‌های این میدان گازی بسته خواهد شد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا