چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39261
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی علیه‌السلام شهرستان دیر از نبود امکانات و پزشک متخصص و فعال نبودن بخش‌های تخصصی آن دچار مشکل است که مردم خواستار توجه ویژه مسئولان به مراکز درمانی این شهرستان جنوبی استان بوشهر هستند.

تاریخ انتشار: یکشنبه ، 22 مرداد 1402 - 13:19

بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان دیر حال و روز خوبی ندارد

به گزارش صدای استان به نقل از تسنیم، یکی از مطالبات مهم مردم هر منطقه و شهرستان توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است که ساکنان شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر از وضعیت نامناسب بیمارستان امام هادی علیه‌السلام این شهرستان نارضایتی دارند.

برخورداری از بهداشت و آموزش به ویژه دسترسی به بیمارستان و مرکز درمانی مناسب حداقل مطالبه و خواسته مردم از مسئولان است.

بیمارستان بندر دیر حال و روز خوشی ندارد و مردم از خدمات‌رسانی این مرکز درمانی به سبب نبود امکانات تخصصی ناراضی هستند.

با حضور وزیر بهداشت وقت در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر به بهره‌برداری رسید، اما مردم از کمبود امکانات درمانی و پزشک متخصص و فعال نبودن بخش‌های تخصصی آن گلایه دارند.

بیمارستان بندر دیر حداقل خدمات انجام می‌دهد

فرماندار دیر در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت مراکز درمانی این شهرستان، اظهار داشت: مردم شهرستان دیر در حوزه بهداشت و درمان مشکل دارند و بیمارستان بندر دیر حداقل خدمات انجام می‌دهد.

یونس باربرز افزود: مردم انتظار دارند که امکانات این بیمارستان ارتقا یابد و خدمات‌رسانی آن افزایش یابد.

وی گفت: فشارهای افکار عمومی باعث شده که درصد زیادی از وقت خود در حوزه پیگیری مشکلات بهداشت و درمان گذاشته شود.

فرماندار دیر بیان کرد: بهداشت، درمان و آموزش نیاز واقعی مردم و بخشی از مشکلات در حوزه ملی است که باید تلاش کنیم این مشکلات از مرکز برطرف شود.

وی از واگذاری بیمارستان بندر دیر به وزارت نفت خبر داد و تصریح کرد: هر راهی که وجود دارد که این بیمارستان به حوزه‌های گوناگون از جمله وزارت نفت واگذار شود در دستور کار و پیگیری قرار دارد.

باربرز حل مشکلات حوزه درمان مردم دیر را در اولویت دانست و بیان کرد: عمده ‌مشکلات بیمارستان دیر در حوزه پزشک متخصص، کادر پرستاری و پزشک بیهوشی است.

فرماندار دیر اضافه کرد: حل برخی از مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های بیمارستان دیر با استفاده از ظرفیت افراد خیر برطرف شده که این مرکز درمانی به کار خود ادامه دهد، اما همچنان با مشکلات زیادی روبرو است که باید مسئولان استانی و ملی حمایت کنند.

تعطیلی شیفت عصر مرکز جامع سلامت بندر دیر و منطقه دوراهک

باربرز تعطیلی شیفت عصر مرکز جامع سلامت بندر دیر و منطقه دوراهک را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعطیل مرکز جامع سلامت دیر و دوراهک در شیفت عصر نارضایتی مردم در این حوزه افزایش داده است.

وی با اشاره به مشکل مرکز جامع سلامت بردخون اضافه کرد: باید تامین تجهیزات و کادر درمان این مرکز مورد توجه قرار گیرد و در حوزه اورژانس تمام آمبولانس‌ها شهرستان دیر فرسوده و میزان بهره‌وری از امکانات اورژانس بسیار ناچیز است.

ماهانه ۴٫۵ میلیارد تومان هزینه بیمارستان شهرستان دیر است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر هم با تاکید بر توجه به حل مشکلات بیمارستان دیر تصریح کرد: راه برون رفت از مشکل بیمارستان شهرستان دیر باید عزم جدی باشد و به این بیمارستان به حالت ویژه نگاه شود.

قاسم برجویی‌فرد افزود: ماهانه ۴٫۵ میلیارد تومان هزینه بیمارستان شهرستان دیر است که دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر توان تامین این مبلغ ندارد و باید از ظرفیت‌های دیگری استفاده شود.

وی اضافه کرد: شیفت عصر مرکز سلامت بندر دیر قبل از هفته دولت راه‌اندازی خواهد شد و مشکل مرکز سلامت بردخون هم به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر ۵۸ مرکز شهری، ۳۰ مرکز جامع سلامت روستایی، ۸۵ پایگاه سلامت و ۱۱ مراقبت مرزی در استان بوشهر خدمات‌رسانی می‌کنند.

مشکل اصلی بیمارستان این شهرستان وجود پرسنل حجمی است

رئیس بیمارستان امام هادی علیه‌السلام شهرستان دیر هم گفت: بیمارستان دیر ۶۰ تختخوابی است که ۱۵۸ نفر در حوزه خدمات، متخصص، اداری و پرستاری فعالیت دارد که از این تعداد ۳۳ نفر پرسنل حجمی هستند.

صالحی افزود: مشکل اصلی بیمارستان این شهرستان وجود پرسنل حجمی است که راه و علاج آن استخدام بخشی از نیروهای مورد نیاز است.

وی با اشاره به کمک دانشگاه علوم پزشکی استان به این بیمارستان افزود: از سال گذشته تاکنون دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ۱۶ میلیارد تومان به این بیمارستان پرداخت کرده که جای قدردانی و تشکر است.

رئیس بیمارستان شهرستان دیر اضافه کرد: راهکار حل مشکلات اعتباری این بیمارستان استفاده از ظرفیت‌های خیرین مانند شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی پارس و نیکوکاران است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا