یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 39099
تعداد نظرات: ۰

مدیری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که دستگاه میلیاردی درمان بیماران سرطانی را در باغ ویلایی در دشتستان نگهداری می‌کرد محکوم به حبس شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 9 مرداد 1402 - 19:34

به گزارش صدای استان؛ در فروردین ۱۴۰۰ ماجرای نگهداری دستگاه رادیولوژی شتاب دهنده خطی برای درمان بیماران سرطانی در باغ ویلایی رسانه ای شد، دستگاهی که با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی وارد استان بوشهر شده بود.

این دستگاه از محل کمک‌های خیرین تامین شده و قرار بود برای درمان در بیمارستان هسته‌ای مستقر شود اما سر از خانه باغ درآورده بود.

سعید کشمیری رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هزینه نگهداری ماهیانه این دستگاه حدود سی میلیون تومان است که توسط خیّر تقبل شده است، گفت: با توجه به حجم دستگاه (حمل توسط سه تریلی) و عدم وجود فضای مناسب نگهداری دستگاه در دانشگاه علوم پزشکی، طبق تفاهم نامه‌ای حفظ و نگهداری از دستگاه به صورت امانی تا زمان بهره برداری در فضای مناسب و مورد تایید کارشناسان فنی این دانشگاه قرار گرفته است.

در همین خصوص خبرگزاری فارس گزارش داده که پس از حدود دو سالاز این ماجرا،  دستگاه قضایی رأی خود را صادر کرده است.

بر اساس حکم بدوی، مدیر مربوطه به جرم تحویل دستگاه به شخص دیگری بدون رعایت مقررات قانونی، به اتهام اختلاس به ۲ سال حبس تعزیری، انفصال دائم از خدمات دولتی و جزای نقدی معادل دو برابر ارزش مالی مورد اختلاس به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان در حق صندوق دولت محکوم شده است.

در این گزارش به جزییات بیشتری درباره هویت این متهم اشاره نشده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا