دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38969
تعداد نظرات: ۰
در بازدید خبرنگاران از این پروژه؛

صدای استان : پروژه تجاری- فرهنگی و گردشگری “بوشهرمال” که از شهریور ۹۹ کلید خورده، در آستانه بهره برداری فاز اول قرار دارد.

تاریخ انتشار: جمعه ، 30 تیر 1402 - 14:32

وحید امیر – به گزارش صدای استان ؛ این پروژه در حاشیه اتوبان بوشهر-برازجان و اراضی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر قرار گرفته و برای چندمین بار میزبان اهالی رسانه بود تا از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار بگیرند.

سالاری با اشاره به زیربنای پروژه ۱۱۰ هزار متر مربع است، ادامه داد: بوشهر مال به عنوان بزرگترین پروژه بخش خصوصی در استان بوشهر با وجود همه تحریم ها و موانعی که در تامین مالی یا تجهیزات اثرگذار است، خوشبختانه پیشرفت خوبی دارد و تلاش داریم با بهره برداری آن در موعد مقرر، از اعتماد ۲۰۰ سرمایه گذار خرد و کلان پروژه حفاظت کرده و پروژه ای با کیفیت و مایه افتخار به بوشهر اضافه کنیم.

بهره برداری از فاز اول بوشهر مال

صدرالله سالاری مدیر این پروژه خبر داد: فاز اول بوشهرمال شامل واحدهای تجاری پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از پروژه بوشهر مال، پیش بینی می‌شود بیش از دو هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار شده در کنار آن فرصت های جدید اشتغال نیز به طور غیرمستقیم رقم بخورد.

فاز فرهنگی تا پایان سال به بهره برداری می رسد

سالاری درخصوص دو فاز دیگر بوشهرمال ادامه داد: فاز سوم که شامل فضاهای فرهنگی از جمله سالن هزار نفره کنسرت و همایش ها می باشد، با توجه به تامین تجهیزات و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

سالاری ادامه داد: این فاز شامل سالن هزار ۱۶۵ نفره کنسرت و همایش با نمای بومی است، ضمن اینکه سالن چند منظوره ۲۳۸ نفره، اولین پردیس سینمایی بوشهر، سالن های VIP با ظرفیت ۴۵ نفر و سالن CIP با ظرفیت ۲۴ نفر در کنار دو پلاتوی تئاتر در آن پیش بینی شده که فرصت تازه ای برای عرضه فرهنگ و هنر استان و جاذبه ای گردشگری خواهد بود.

فاز گردشگری در مرحله تامین کالا

به گفته مدیر پروژه بوشهرمال، برای فاز سوم یا گردشگری پروژه نیز در حال طراحی هتل چهارستاره هستیم که چهار رستوران، شهربازی به متراژ بیش از ۲ هزار متر مربع، گالری عکس و… در آن پیش بینی شده است.

 

وی یکی از بخش های مهم فاز سوم را ایجاد هایپرمارکت دانست و گفت: با وجود تقاضای چندین باره یکی از فروشگاههای زنجیره ای معروف برای دراختیار گرفتن فضا در بخش هایپرمارکت بوشهرمال، اما با آن موافقت نکردیم، درحالی که سرمایه این فروشگاه برای تامین مالی پروژه می توانست مهم باشد، از این رو در حال مذاکره برای استقرار هایپرمارکت با کیفیتی هستیم که در استان تکراری نباشد و در عین حال قیمت های آن قابل رقابت باشد.

سالاری در پایان ضمن تقدیر از حمایت استاندار و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر عنوان کرد: خوشبختانه استاندار بوشهر اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را درک می کند و مدیران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز فراتر از اینکه کارفرمای ما هستند، همکاری لازم را برای تسریع در بهره برداری پروژه داشته اند.

z


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا