دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38838
تعداد نظرات: ۰

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد به روی خلیج‌ فارس خبر داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد با بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا در خلیج‌ فارس هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر صادر شد.

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 26 تیر 1402 - 21:34

صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر/ مواج شدن خلیج‌ فارسفرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از افزایش دمای هوا در استان بوشهر به‌ویژه در نقاط غیرساحلی خبر داد و اظهار داشت: روند شدت گرما در هفته جاری افزایش یافته است و در برخی مناطق استان احتمال افزایش دما تا آستانه ۵۰ درجه بالای صفر دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در نوار ساحلی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سواحل استان بوشهر در برخی ساعات متلاطم و مواج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از امروز تا ۲۹ تیرماه با افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر در ساعت بر روی خلیج‌فارس، هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر صادر شده است.

شکوهی‌پور افزایش نسبی ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس تا ۱٫۵ متر را از آثار هشدار دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: از امروز تا پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه سواحل شمالی و مرکزی و برخی سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر مواج و متلاطم است.

وی با اشاره به اختلال در فعالیت‌های دریایی حاشیه سواحل استان بوشهر گفت: تردد شناور سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مدت صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر خطرناک است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با تأکید بر پرهیز از خروج شناور از اسکله‌های صیادی و تجاری استان در مدت صدور هشدار دریایی افزود: خطر غرق شدن شناور به ویژه قایق‌های تفریحی و صیادی در این وضعیت آب و هوایی وجود دارد و لازم است از شنا کردن در نوار ساحلی استان پرهیز شود.


برچسب ها: #بوشهر #ساحل
تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا