یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38828
تعداد نظرات: ۰

صدای استان : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: فاز اول طرح جهادی آبرسانی به ۲۰۰ روستای بوشهر ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

تاریخ انتشار: سه شنبه ، 27 تیر 1402 - 04:12

طرح جهادی آبرسانی به ۲۰۰ روستای بوشهر ۵۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش صدای استان به نقل از مهر، ابوالحسن عالی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه اول و دوم طرح جهاد آبرسانی بین وزارت نیرو و سپاه، آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستا استان بوشهر عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی رفع تنش آبی را از اهداف مهم این طرح دانست و گفت: فاز اول این طرح ۵۰ درصد و فاز دوم بیش از ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عالی اعتبار پروژه جهاد آبرسانی در فاز اول را ۹۱۵ میلیارد ریال دانست و افزود: در فاز دوم نیز ۱۵ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در چارچوب این دو قرارداد به ظرفیت ۳۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در روستاهای استان بوشهر ساخته می‌شود.

تأمین آب ۸۷ هزار نفر

وی اضافه کرد: در قالب این دو تفاهم نامه ۱۷۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۳۵ کیلومتر شبکه توزیع و حفر و کف شکنی ۳۰ حلقه چاه آب در مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر باید اجرایی شود.

عالی با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۱۳۶ نفر تحت پوشش طرح‌های جهاد آبرسانی قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر یک مخزن ۵ هزار متر مکعبی در روستای دهرود دشتستان در دست ساخت، یک مخزن پنج هزار متر مکعبی در چاه مبارک شهرستان عسلویه نیز در حال تجهیز کارگاه می‌باشد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر از ساخت یک مخزن سه هزار متر مکعبی در روستای سالم آباد تنگستان خبر داد و گفت: یک مخزن سه هزار متر مکعبی و ۵۰ متر مکعبی به ترتیب در روستای رستمی شهرستان تنگستان و روستای برجونک شهرستان دشتستان در حال تجهیز کارگاه است.

وی خاطر نشان کرد: اجرا و تکمیل این طرح‌ها آب شرب پایدار و سالم روستاهای استان را تأمین خواهند کرد.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا