یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کد خبر: 38806
تعداد نظرات: ۰

صدای استان: مدیرکار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس گفت: ۸۵۸ نفر نیروی بومی در پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی در سال جاری جذب می‌شوند .

تاریخ انتشار: دوشنبه ، 26 تیر 1402 - 07:40

 

به گزارش صدای استان به نقل از ایرنا؛ محمد علی موسوی با اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین پیگیری های لازم درخصوص رعایت سهمیه جذب نیروهای بومی درآزمون استخدامی شرکت‌های پتروشیمی صدف و آریا ساسول نیز در حال انجام است.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون با پیگیری های انجام شده آزمون‌های استخدامی شرکت‌های هلدینگ باختر و کیمیا صنعت دالاهو با در نظر گرفتن سهمیه جذب نیروهای بومی انجام شده است و ۵۴ درصد جذب شدگان آزمون استخدامی هلدینگ خلیج فارس نیز از نیروهای بومی استان بوشهر هستند.

موسوی یادآورشد: پیگیری رعایت قانون جذب نیروهای بومی در پروژهای پارس جنوبی توسط همه شرکت‌های فعال همواره از اولویت‌های کاری اداره اشتغال منطقه ویژه پارس بوده است.

مدیرکار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس بااشاره به رسیدگی به بیش از یکهزار و ششصد پرونده اختلافات کارگری در این سازمان از ابتدای سال جاری گفت: به بیش از نیمی از پرونده‌های بیمه بیکاری نیز رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه شورای سازش تمامی شرکت های مستقر در منطقه ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شده اند که بیش از ۶۰ درصد شرکت ها طرح طبقه بندی را اجرای کرده و بیش از ۸۰ درصد شرکت ها با نظارت این واحد اقدام به برگزاری انتخابات کارگری و تشکیل کمیته انضباطی کرده اند.

وی یادآو شد: از مجموع ۲۱۸ مورد بازرسی از شرکت های پیمانکاری ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۱۳ مورد منجر به صدور اخطاریه قانونی شده است و تعداد ۱۴ شرکت نیز جهت احقاق حقوق کارگران بدلیل ارتکاب تخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

موسوی گفت: در راستای بکارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت در محدوده منطقه ویژه تعداد ۴۴۷ مورد مجوز حضور در مناقصه‌ها صادر شده است.


تعداد نظرات: ۰
ارسال نظر

جدیدترین خبرها
بالا